Deze auto wil niet starten en maakt heel af en toe aanstalten hiertoe maar valt dan gelijk weer uit.
Uitlaatgassen tijdens het starten
Co 4%
HC 6000 PPM
De computer uitgelezen en deze geeft geen storingen aan.
Iemand bekend met dit probleem?
Geplaatst door witte12281 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xsara? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.
19 Reacties
autobedrijf van breugel (0) PRO, 15 jaar geleden
bobine stuk??, lijkt erop of hij niet vonkt.
witte12281 (0) PRO, 15 jaar geleden
Nee bobine heb ik getest met losse bougies en hij vonkt prima
Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden
BDP sensor goed? Referentie sensor goed ?
witte12281 (0) PRO, 15 jaar geleden
De referentiesensor waar kan ik die vinden? Als het (start) toerental op de uitlezer aangegeven wordt zijn dan beide sensoren goed?
jhl (0) PRO, 15 jaar geleden
batterij plat geweest????
Soms wordt BSI hergeprogrammeerd bij dealer
andreas08 (0) PRO, 15 jaar geleden
je geeft aan dat er vonk is
heb je al gekeken of de injectors werken door de injectors uit het inlaatspruitstuk te halen ??
hoe is de compressietest geweest???
het komt bij deze motoren wel eens voor dat de hydraulische klepstoters weigeren waardoor de motor soms maar op 1 cil aanslaat
witte12281 (0) PRO, 15 jaar geleden
De auto liep prima en zo spontaan is hij slechter gaan lopen en nu wil hij dus ook niet eens meer starten. Accu prima
En de injectoren heb ik niet los gehad maar hij krijgt veel benzine, kunnen deze los blijven staan dan.
andreas08 (0) PRO, 15 jaar geleden
ik heb al eens gehad dat een injector continu inspoot voor de zekerheid altijd kijken
Lainke (0) PRO, 15 jaar geleden
Benzinekwaliteit eens controleren, tank en heel het circuit inclusief inspuitrail eens leegmaken en 10L Benzine degelijke benzine tanken.
Heb dit probleem al een 3-tal keren gehad. Is het proberen waard.
witte12281 (0) PRO, 15 jaar geleden
OK gaan we proberen
Saxofreak (0) PRO, 15 jaar geleden
D.Riem toch niet over of versprongen?
Grtz
witte12281 (0) PRO, 15 jaar geleden
Riem staat goed
dupl-u-1687-5dd1478a1a4d1+9063 (0), 15 jaar geleden
Probeer hem eens in te spuiten met remmenreiniger in de inlaat,zo weet je gelijk of de motor (mechanisch) en de ontsteking goed is.
mogelijk zit er op de benzinegalerij een ventiel waarbij je kan kijken of hij benzine druk heeft,druk dit ventiel eens in (indrukken,doek erbij houden en dan contact aan,let op beetje afdekken stat mogelijk druk op)
witte12281 (0) PRO, 15 jaar geleden
Ja onsteking is goed en hij krijgt brandstof
Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden
wel een goede compressie ?
zekeringen op de BSM heel ? wat is het org nummer staat op de sticker bij de banden spanning of op het kapje voor de diagnose stekker
Grietje (0) PRO, 15 jaar geleden
Heb ooit meegemaakt dat bobijn stuk was en de injecteurs zodanig werden overstuurd dat door de verse benzine in de motor de katalysator was kapot gegaan.
De katalysator zat toen volledig dicht en daardoor draaide de wagen zeer slecht en viel stil.
Je moet ook eens de storingen uitlezen. Kapotte bobijn is meestal storing (overslaan ontsteking een of meerdere cilinders). Lekkende injecteurs ga je nazien door ze los te maken en het contact op te zetten en kijken of ze lekken. Als je hcm zeer hoog is heb je ofwel geen of slechte ontsteking ofwel injecteurs die blijven sproeien. Een kapotte kat is er dan het gevolg van. Een kapotte kat wordt ook roodgloeiend...
witte12281 (0) PRO, 15 jaar geleden
Bobine was inderdaad stuk zal nog even de injectors controleren
Grietje (0) PRO, 15 jaar geleden
Ja... Het is niet altijd omdat ze ook vonkt dat ze goed vonkt en op het juiste moment..
witte12281 (0) PRO, 15 jaar geleden
Oplossing; De Kat zat potdicht deze los gekoppeld en probleem was verholpen.
Bedankt voor het meedenken.