close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Xsara: Xsara 1.6i 2000 start niet

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6i NFZ

Deze auto wil niet starten en maakt heel af en toe aanstalten hiertoe maar valt dan gelijk weer uit.

Uitlaatgassen tijdens het starten

Co 4%

HC 6000 PPM

De computer uitgelezen en deze geeft geen storingen aan.

Iemand bekend met dit probleem?

Geplaatst door

witte12281 (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

bobine stuk??, lijkt erop of hij niet vonkt.

Nee bobine heb ik getest met losse bougies en hij vonkt prima

witte12281 0
badge

16 jaar

BDP sensor goed? Referentie sensor goed ?

De referentiesensor waar kan ik die vinden? Als het (start) toerental op de uitlezer aangegeven wordt zijn dan beide sensoren goed?

witte12281 0
badge

16 jaar

batterij plat geweest????
Soms wordt BSI hergeprogrammeerd bij dealer

jhl 0
badge

16 jaar

je geeft aan dat er vonk is
heb je al gekeken of de injectors werken door de injectors uit het inlaatspruitstuk te halen ??
hoe is de compressietest geweest???
het komt bij deze motoren wel eens voor dat de hydraulische klepstoters weigeren waardoor de motor soms maar op 1 cil aanslaat

andreas08 0
badge

16 jaar

De auto liep prima en zo spontaan is hij slechter gaan lopen en nu wil hij dus ook niet eens meer starten. Accu prima

En de injectoren heb ik niet los gehad maar hij krijgt veel benzine, kunnen deze los blijven staan dan.

witte12281 0
badge

16 jaar

ik heb al eens gehad dat een injector continu inspoot voor de zekerheid altijd kijken

andreas08 0
badge

16 jaar

Benzinekwaliteit eens controleren, tank en heel het circuit inclusief inspuitrail eens leegmaken en 10L Benzine degelijke benzine tanken.
Heb dit probleem al een 3-tal keren gehad. Is het proberen waard.

Lainke 0
badge

16 jaar

OK gaan we proberen

witte12281 0
badge

16 jaar

D.Riem toch niet over of versprongen?
Grtz

Saxofreak 0
badge

16 jaar

Riem staat goed

witte12281 0
badge

16 jaar

Probeer hem eens in te spuiten met remmenreiniger in de inlaat,zo weet je gelijk of de motor (mechanisch) en de ontsteking goed is.
mogelijk zit er op de benzinegalerij een ventiel waarbij je kan kijken of hij benzine druk heeft,druk dit ventiel eens in (indrukken,doek erbij houden en dan contact aan,let op beetje afdekken stat mogelijk druk op)

Ja onsteking is goed en hij krijgt brandstof

witte12281 0
badge

16 jaar

wel een goede compressie ?

zekeringen op de BSM heel ? wat is het org nummer staat op de sticker bij de banden spanning of op het kapje voor de diagnose stekker

Heb ooit meegemaakt dat bobijn stuk was en de injecteurs zodanig werden overstuurd dat door de verse benzine in de motor de katalysator was kapot gegaan.
De katalysator zat toen volledig dicht en daardoor draaide de wagen zeer slecht en viel stil.
Je moet ook eens de storingen uitlezen. Kapotte bobijn is meestal storing (overslaan ontsteking een of meerdere cilinders). Lekkende injecteurs ga je nazien door ze los te maken en het contact op te zetten en kijken of ze lekken. Als je hcm zeer hoog is heb je ofwel geen of slechte ontsteking ofwel injecteurs die blijven sproeien. Een kapotte kat is er dan het gevolg van. Een kapotte kat wordt ook roodgloeiend...

Grietje 0
badge

16 jaar

Bobine was inderdaad stuk zal nog even de injectors controleren

witte12281 0
badge

16 jaar

Ja... Het is niet altijd omdat ze ook vonkt dat ze goed vonkt en op het juiste moment..

Grietje 0
badge

16 jaar

Oplossing; De Kat zat potdicht deze los gekoppeld en probleem was verholpen.

Bedankt voor het meedenken.

witte12281 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.