Wie o wie kan mij helpen hebben hier die auto staan loopt constant in noot loop heeft fout code p0246 turbo druk en code p1402 egr klep/gasklep sensor gasklep sensor vervangen egr klep vervangen relaisklep voorturbodruk/egr vervangen dit alles na overleg met 3 verschilende daelers maar tot nog toe geen resultaat storingingen zijn bijde permanent dus onuitwisbaar ook als de motor nog niet heeft gedraaid wie heeft de tip voor ons
groet jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als storing betreffende de egr klep terugkomt en permanent
controleer de bedrading eerst
van computer tot egr
als dit goed is dan ben ik bang dat enigste optie andere motor ebe moet proberen
P1402
EGR metering Orifice restricted
Lucas DCN2 - EGR butterfly solenoid valve control. Short circuit to earth or short circuit to positive or open circuit.
EDC15C2 - EGR: Throttle electrovalve. Short circuit to earth or open circuit.
P0246
Turbocharger Wastegate Solenoid A High
EDC15C2 Turbo pressure. Turbo pressure measured too low.
Delphi DV6, DW10B - Turbo pressure solenoid valve control. short circuit to positive or value too high
dat zijn de psa codes
het gaat hier om een dw10b volgens mij (dat is namelijk de 2.0hdi)
dus bij p1402
geldt de laatste waarschijnlijk niet
en bij de andere alleen de laatste juist
dus je zou moeten kijken of er geen draadbreuk ergens is en in ergste geval zit deze in de computer
de draad boom is oke ecu weet ik niet kan ik ook niet testen
ik wil niet eigenwijs zijn, maar bij een permanente storing die ook aanwezig zonder draaiende motor verdenk ik toch ook sterk de draadboom.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar