Hoi,
Ik las in dit forum dat de kleppen met draaiende motor gesteld moeten worden
Hoe doe je dat zonder dat het een smeerboel word onder de kap?.
Ik heb een 74tiger Audi 100 op gas, hoe is de afstelling dan voor dit type.
Ik zet ze zelf meestal ietsje wijder dan normaal.
Henk.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij de Opeltjes uit die tijd ging dat ook draaiend.
Daar hadden ze dan een mooi plastic plaatje van GM voor wat over de distributieketting gezet werd zodat je kop er niet als Zwarte Piet uit kwam te zien tijdens het kleppen stellen met draaiende motor.....
Ja dat klopt, zelf had ik een kleppendeksel doorgezaagd zodat het tandwiel daarin kon draaien, maar de audi sputtert overal olie zonder kleppendeksel
Dit heb ik zelf gezien omdat ik een sloper heb waarvan ik de kop wou gebruiken.
Heb toen eerst even alle kleppen losser gezet en daarna de motor zonder deksel laten draaien, maar dat werd een bende, de olie zat tot aan boven de voorruit, en gewoon stationair laten draaien.
Dus ik ben benieuwd of hier ook zo'n soort kap voor is, ik stel ze altijd als de motor niet loopt.
De kleppen tikken wel wat, maar ja volgens mij was dat vroeger ook altijd zo.
Misschien ergens een Audi kenner die het weet.
16 jaar
ik heb altijd het stationair toerental op het minimum gesteld en dan valt het best mee.
15 jaar
[quote=alanzlodi]ik heb altijd het stationair toerental op het minimum gesteld en dan valt het best mee.[/quote]
ja
hoef je tijdens t stellen geen olie bij te vullen????
gewoon met stilstaande motor afstellen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Classic Cars Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar