auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Classic Cars: lubri systeem

Ff een vraagje...
ik rijd een suburban uit '79 op gas.
nu heb ik een impco gasinstallatie...
ik weet dat gas een hogere verbrandings-temperatuur heeft dan benzine en vroeg mij dus af of ik een toevoeging moest doen dmv van een olie druppelaar.(flashlube)

nu hoor ik verschillende opties:

1 het is niet nodig want je kleppen en de rest worden gesmeerd door de motorolie(moet wel voldoende aanwezig
zijn en de goede)

2 met een impco installatie(2005) is dat niet nodig

3 het zou geldklopperij zijn meer niet(Tell-Sell idee)

4 het is wèl nodig anders verbrand alles

5 zonder smering van de kleppen loopt alles vast

6 gebruik Amerikaanse olie die heeft al een additief die in Europa niet toegevoegd mag worden(bv Quakerstate)

7 het is alleen voor G3 installaties

8 het is een loodvervanger..geen smeermiddel

en ga zo maar door... heb een link van de site maar ik vind het een beetje sprookjes-achtig..
http://www.flashlube.com

is er mss iemand die mij kan duidelijk maken wat het doet, of het nodig is??

Remy

Geplaatst door

Mokummer (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

flash-lube is geen sprookje.
Het word veel toegepast tegenwoordig.
Je moet dan wel de elektronische druppelaar nemen en niet degene die werkt met onderdruk.
Ik weet niet of het mogelijk is op deze impco installatie.
Het vertraagd zeker het inbranden van de kleppen, maar het is geen wonder middel.
Gas blijft nou eenmaal een hetere en schralere verbranding.

primera p11 0

16 jaar

Dat de motorolie de kleppen zou smeren is alvast een fabeltje! Bij de klepzittingen en de klep zelf komt er (gelukkig maar!) helemaal geen motorolie aan te pas.
Flaschlube vertraag het inlopen van de kleppen zeker en vast.

Remy,
Mijn ervaring is dat ik met flashlube geen ervaring heb, rijdt altijd gewoon op gas en zonder flashlube halen de meeste amerikanen daar de 200000km wel mee, (benzine in america is dikke shitzooi, zo schraal als de pest).
beter om dan een keer een koprevisie met hardere zittings/kleppen te doen dan duur investeren in zo'n smeersysteem waar ik niks in zie, maar waar sommige mensen bij zweren. maar let wel, da's mijn mening en zo'n blokje de koppen van demonteren is voor mij een peuleschil, maar wordt voor een ander natuurlijk ook weer een dure grap. kwestie van afwegen.
peco

Mercury 0
badge

16 jaar

Peco,

de aanschafkosten van zo een smeer systeem vallen best mee..mij is verteld zo een 150 euri ex.
en de boel even reviseren is voor mij niet weggelegd..geen garage en geen kennis wat dat betreft....
ik gebruik de auto als een daily driver en rijd ongeveer 100 km per dag....
wat de exacte km stand is weet ik ook niet.. de snelheidsmeter werkt maar de kilometerteller zelf doet helemaal niets en staat ik weet niet hoelang al op 69000 miles.

Remy

Mokummer 0

16 jaar

Okay, en wat verbruikt zo'n smeersysteem?. Je teller zit vast, komt vaak voor, moet je even het dashboard eruit halen en kijken wat er mis is met de tandwieltjes. Niet al te zuinig afstellen op gas is al een heel behoud van kleppen en zittingen, zo'n suburban zou ongeveer 1 op 4 op gas moeten lopen, dan staat het redelijk afgesteld.
mazzel
Peco

Mercury 0
badge

16 jaar

wat zo een systeem verbruikt heb ik geen idee van..schijnt elektronisch om de zoveel pulsen een druppeltje olie toe te voegen....
en ik ben gisteren naar Amsterdam geweest...had de motor al wat zuiniger laten afstellen want reed ongeveer 1 op2..
dat was zelfs mij wat te gortig...
nu bij 110,120 km/u verbruik ik ff snel uitgerekend 1 op 3
denk dat ik bij normaal 80 km/u dan wel op 1:4 uitkom..
er zit trouwens een 454 motor in en heb maar 2 wheel drive..

Remy

Mokummer 0

16 jaar

Mercury.
Zoals je zelf al zegt is het voor jouw een peuleschil om het los te halen.
Maar niet iedereen beschikt over kennis en mogelijkheden om het zelf te doen.
En die is een bak geld kwijt als tie het moet laten doen.
Investeer dan in zo een setje flash-lube, hij word er zeker niet slechter van.
Als het goed afgesteld staat is het een goed systeem.
De elektronische uitvoering althans.

primera p11 0

16 jaar

Ik denk dat je de installatie toch beter nog even laat afstellen. als ik 1 op 3 omreken dan komt dit neer op 33L per 100km wat toch echt teveel is hoor.
De enige goeie manier om een impco af te stellen is al rijdende... en aan de hand van het lambda signaal, maar gezien het bouwjaar van je wagen heeft ie waarschijnlijk geen lambdasonde...
Ook oppassen al je die "zomaar" zonder meten wat zuiniger laat afstellen, want als ie te arm draait dan lopen de kleppen veel sneller in. De afstelling moet eigenlijk gewoon juist zijn, teveel is slecht voor je finaciën en teweinig is slecht voor je motor.
Gezien je verbruik zou ik zeggen dat ie veel te rijk staat!

als ik dit zo lees lijkt het me een verstandige investering om het lubri systeem te laten installeren.(elektronisch)
schade zal het in ieder geval niet toebrengen begrijp ik.
en afstellen al rijdende? dat lijkt me een beetje lastig maar heb inderdaad geen lambda sonde..
dus gewoon nog wat knijpen en dan weer rekenen of ik op 1:4á5 uitkom...
neem wel aan dat die 1:4 dan bij ongeveer 120km/u moet verbruiken?

Remy..

enne... thnx voor jullie input zo op het eind van het jaar ;-)

Mokummer 0

16 jaar

Remy, gemiddeld zo'n 1op 4, maar met een 7,5 liter zit je met 1 op 3 echt nog niet slecht zeker met wat stadsverkeer er bij. Bij jou in de buurt zit vast wel een lpg specialist (het liefst 1 die veel amerikanen doet) laat die hem even afstellen ook op de CO meter, en zeg erbij dat je hem niet TE zuinig wilt hebben, investeer in zo,n smeersetje en je kunt nog jaren rondpruttelen in 2400 kg true american iron
gr
PECO

Mercury 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Classic Cars Overig of stel zelf een nieuwe vraag.