Goedemiddag, ik ben helemaal nieuw op dit forum. Ik heb een wonderlijk probleem, ook de Renault/Dacia garage komt er kennelijk niet uit, want een toegezegde reactie blijft uit. Ik heb de dacia duster nu ruim 2 jaar. Wat is het probleem: terugkomend van vakantie (met caravan) bleef de benzinemeter bovenin staan, dus helemaal vol aangeven, ook na 350 km bleef dat zo. Op zichzelf vreemd en lastig maar geen groot probleem. Dat werd het wel toe ik ging tanken, na 2 ltr getankt te hebben, sloeg de pomp af en dat bleef maar doorgaan, pistool heel weinig indrukken, pistool draaien in alle standen: vruchteloos....uiteindelijk na 10 minuten martelen zat er 20 ltr in. Afspraak bij garage: duurde even en weer ca 370 km gereden, tank was dus meer dan half leeg. Benzinemeter gaf nog steeds " vol" aan. Toen ik de auto weer ophaalde gaf de garage aan dat de tank 100% vol zat, computer gaf dat aan. Mijn argumenten dat dat onmogelijk was na ca 370 km rijden, overtuigde ze niet. Na heel lang heen en weer praten, gaf men aan dat ze dan maar de tank wilden aftappen, benzine opvangen en zo vaststellen wie er gelijk heeft. Je gelooft het niet, maar echt waar. Bij terugkomst thuis een 5 ltr tankje er fluitend in geleegd. Na een week kreeg ik een prijsopgave voor dit aftappen/hoeveelheid meten voor € 220,00. Ik heb aangegeven dat dit natuurijk geen reëele optie was. Ik heb een feitelijk relaas ( had ik ook bij de eerste keer meegevoerd maar monteur nam niet de moeite dit te lezen) meegestuurd met ook latere ervaringen: tank alleen maar met heel veel moeite vol te druppelen, meter blijft vol aangeven. Garage gaf aan eea serieus te gaan bekijken en zou er op terugkomen.......nu, 3 weken later, geen bericht. HELP AUB
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zuigt je tank niet vacuüm?
Nee Richard, beslist niet, geen zuipende geluiden bij openen tank en er is voldoende ruimte tussen vulhals en pistool.
4 maanden
1 de tank beluchting is geblokkeerd
2 de vlotter van de opnemer is blijven hangen in de bovenste stand.
4 maanden
Dat punt 2 zou heel goed kunnen, Ferry. Kan het zo zijn dat die vlotter dan aan het eind van de vulhals zit? Dat zou dan heel goed kunnen verklaren waarom de benzinemeter "vol" blijft aangeven en het vulpistool blijft afslaan. Klinkt heel logisch, top hoor. Enig idee hoe ik die vlotter dan weer los zou kunnen krijgen?
4 maanden
Je kan het beste even google om een indruk te krijgen hoe het in elkaar zit.
De vlotter is gecombineerd met.de benzinepomp.
Ik kan me niet voorstellen dat het iets met het vulllen te maken heeft. Wat ook nog zou kunnen is dat de terugslag klep blijft hangen.
4 maanden
Waar zit die klep, Ferry,? Zou Ik iets kunnen zien met een endoscoop in de vulhals?
4 maanden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Dacia DUSTER of stel zelf een nieuwe vraag.
4 maanden