Dacia Sandero 2012: Stotteren op lpg

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: D4F F7, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 55

Dacia, van fabriek af, met 164000 op teller stoot bij optrekken en in de 5 de versnelling.
Nieuwe bougies er op, kleppen zijn gesteld, injectoren zitten er 30000 km op. Lpg specialist (inbouw) zegt hem niet te kunnen uitlezen omdat Dacia het programma niet vrij geeft. Dacia dealer zegt ook niet te kunnen uitlezen. Ze zetten er dan vaak nieuwe injectoren in. Om dat nu weer te doen na 30 000 km in de hoop dat het dan goed zal zijn en daar weer 275 euro voor te betalen vind ik riskant. Ik rijd al jaren gas maar op deze manier nooit problemen. Ik rijd nu op benzine. Dan is het goed. Vanmiddag toch nog een keer overgeschakeld op lpg. De heenreis lukte het niet. Motorblok in display gaf storing aan terwijl de auto niet op gas ging rijden. Op terugreis weer geprobeerd. Toen ging het wel zolang ik constant delfde snelheid aanhoudt op snelweg. Bij de afslag , weer optrekken ging die stoten, motorblok in display ging branden. Maar daarna toch weer op lpg verder. Wie heeft een oplossing?

jm5460

Geplaatst door jm5460 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Dacia Sandero? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Beunhaas (510) PRO, 1 jaar geleden

Mijn eerste inspectie zou zijn bougies en bobines, dat ligt op LPG altijd wat gevoeliger.

JGC (35), 1 jaar geleden

Welke storingen krijg je bij rijden op LPG, al eens uit laten lezen? Wel idioot dat Dacia/Renault dealer de LPG installatie niet kan uitlezen en dan maar gewoon injectoren vervangt.

Probleem zou ook in ontsteking kunnen liggen, deze motor heeft een bobineblok met kabels, wat is de staat van die kabels? Op LPG krijgt de ontsteking meer te verduren, kan zijn dat bobine op laatste poten loopt of de kabels doorslaan op LPG.

Ik lees overigens niets over drooggasfilters in je verhaal, is die wel meegenomen bij periodiek onderhoud (en bij de injector wissel 30.000km geleden?)

jm5460 (0), 1 jaar geleden

De bougies zijn net vervangen. Dit ivm startproblemen. De kabels zijn toen ook gecontroleerd. De staat van bobine weet ik niet. Het gasfilter is wel vervangen. Daar nu 30000 km op gereden. Kan een daciadealer echt de problemen uitlezen.

jm5460 (0), 1 jaar geleden

Het blijkt uiteindelijk toch lekke klep te zijn. Auto verslechterd en loopt nu op drie poten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Dacia Sandero of stel zelf een nieuwe vraag.