Hallo mensen,
Gisteren wilde ik de auto starten maar dat ging helaas niet. Sleutel eraf gehaal maar de spanning bleef erop staan. Vreemd... Een vriend gebeld om me naar huis te slepen, maar aangezien de spanning erop bleef staan heb ik de auto tijdens het slepen toch weer aan de praat gekregen (in de tweede versnelling gezet... Julie kennen het wel). Nu is waarschijnlijk het contactblokje (startschakelaar) kapot, maar ik kom er niet bij om dat ding los te schroeven. Toen wilde ik het contactslot in zijn geheel eraf halen, maar nu zitten er weer twee "vreemde bouten" (zijn het wel bouten?) (niet die torx trouwens). Iemand een idee hoe ik dat ding eraf krijg zonder dat ik het stuur en al eraf moet halen?
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Past een ringsleuteltje 7 of 8 op en anders een dopje kopen .
Het betreft die twee "bouten" links op de foto (bolhoofd) niet die uitwendige torx.
2 jaar
Dat zijn twee antidiefstal bouten waarvan de kop afbreekt als je ze vastdraaid (in de fabriek dus).
Je kunt ze loskrijgen door met een beiteltje los te tikken.
Als de klus klaar is kan je gewone bouten plaatsen, bijvoorbeeld inbus, als je wil.
En, gelukt..?
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Het was even wachten op een onderdeel. Het was namelijk niet het contactblokje dat kapot was maar het contactslot. Nu was het überhaupt erg lastig te krijgen, maar degene die ik vandaag ontvangen heb past helaas niet (terwijl ik het OEM-nummer had doorgegeven). "Dan maar met een schroevendraaier starten", dacht ik vanmiddag. Stuurslot verwijderd, maar helaas... Nu heb ik begrepen dat, aangezien het contactslot er niet in zit en zonder sleutel wil (moet) starten, zowel de brandstofpomp als het computersysteem geblokkeerd wordt. Is dit op één of andere manier te omzeilen? (relatief goedkoop "natuurlijk"). Was zelf al aan het denken om een stuk van het contactslot af te slijpen zodat ik het er los in kan zetten en dan een deel van een schroevendraaier aan de sleutel te lassen. Zeker een vreemde oplossing, maar als het werkt vind ik het prima voor voorlopig. Jullie misschien nog suggesties? :/
2 jaar
Je hebt het complete stuurslot er af , hij kan dus niet meer in het stuurslot vallen ?
Als je het contactblokje los van de slotcilinder hebt , zorg je dat je sleutel in de buurt van de leeskring zit , dan kun je toch gewoon met een schroevendraaier de auto starten ?
Ja, aan de onderkant heb ik dat klepje losgemaakt zodat het stuurslot eruit viel. Het contactblokje zit nog gewoon op z'n plek en met een schroevendraaier heb ik geprobeerd om hem te starten door het gat waar normaal het contactslot zit (inderdaad met de sleutel bij de leeskring). Hij start wel, maar slaat niet aan.
2 jaar
Moet het contactblokje dan los van de cilinder zitten?
2 jaar
dat hoeft niet persee , sleutel moet wel met de chip op de juiste plek zitten , de lampjes branden als je hem op contact zet ?
Oh oke. De lampjes branden inderdaad en de sleutel heb ik op verschillende plaatsen gehouden maar tevergeefs. Maar ik had begrepen dat met deze auto echt het contactslot op z'n plek moet zitten en dat de sleutels ervoor moet zorgen dat alles contact maakt (benzinepomp en dat computergedeelte). Maar dat moet toch wel te omzeilen zijn?
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daewoo Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar