auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Daewoo Matiz 2001: EGR

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: F8CV, Motorinhoud (cc): 800, Vermogen (kw): 38

Heb een matiz 0.8 van 2000.
Deze loopt onregelmatig stationair, hoog/laag enz.
Reeds vervangen, stappenmotor en gaskleppositie sensor (beide gebruikt)
Gasklephuis schoon gemaakt.
Motor loopt verder goed, geen fout meldingen.
Bij loshalen connector stappenmotor loopt de motor mooi stationair dus ook geen valse lucht.

Er zit een "oud" type EGR klep op dus op vacuum.
Deze wil ik controleren of hij heel is en schoon is.
Het is gods onmogelijk om deze te demonteren weet iemand hoe dit gedaan wordt?
Kan de bouten amper aanraken laat staan om er een sleutel op te krijgen om te demonteren.

Mss iemand anders nog een idee wat het wisselende toerental kan veroorzaken?

Geplaatst door

Joosto413 (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Valse lucht , spuit je inlaattraject eens in met remreiniger en luister of er reactie is.

Zoals ik al schreef, als ik de connector van de stappenmotor losgooi dan loopt hij mooi stationair.
Echter met deze los zal de motor niet stationair lopen als hij koud is.
Maar zal nog een keer alles inspuiten

Joosto413 0

4 jaar

Vandaag flink gespoten met remmenreiniger, geen reactie van de motor.
EGR lijkt mij nog steeds de hoofdverdachte.
Iemand een idee om deze te kunnen demonteren?

Joosto413 0

4 jaar

Probleem is opgelost.
Valse lucht lekkage tussen spruitstuk en gasklephuis.

Topic kan dicht

Joosto413 0

4 jaar

Dus een lekkage in het inlaattraject , mooi dat het gevonden en opgelost is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daewoo Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.