Hallo Iedereen,
Ik heb een week of twee terug een motor uit een 44 in mijn 33 gelepeld.
Na wat gepeuter aan de afstellingen liep het blokje eindelijk.
Maar als ik op wil trekken dan houd hij even een beetje in en daarna gaat hij gewoon weer.
Het doet zich zowel voor bij optrekken als remmen bij bijvoorbeeld een bocht en dan weer optrekken.
Iedere keer als ik dus bij lagere toerentallen weg wil trekken. Als ik meer gas bij geef maak ik het heel even erger en dan lost het zich vanzelf weer op.
Het is het meest te merken als ik snel wil optrekken. En slechts een beetje als je langzaam wegtrekt.
Bij hogere toerentallen houd hij niet in, hoewel ik het idee heb dat er wel wat meer vermogen aanwezig zou mogen zijn.
De volgende checks zijn al uitgevoerd:
- Ontsteking (staat goed en alles is inorde, bougies, puntjes verdeler, enz. en staat preicies op tijd)
- Vacuumvervroeger werkt en gewichtjes hangen niet vast (alles gecontrolleerd met de flitser)
- Acceleratiepomp is schoon, alle kogelventielen werken en het membraan is nieuw. Spuit duidelijk benzine in.
- Benzineafsluiter in vlotterkamer doet het goed
- Carb zelf is helemaal schoongespoten
- Stationairsproeier werkt ook
- Co is afgesteld bij de garage, volgens daf specs dus, niet een gewone wagen
- Er is geen verschil in het lopen van het blok als het vacuumsysteem van het vario eraf is, dus daar geen lek
- Compressie is getest en is 2 x 7 bar (bietje weinig????)
- Kleppen zijn uiteraard gesteld
- Stroomverdeler en benzinepomp zijn overgevlogen uit het oude blok en omdat deze heerlijk liep heb ik dat als goed beschouwd, hoewel ik twijfels heb over de benzinepomp.
Wat ik me alleen nog kan bedenken is dat er of een lek in het spruitstuk zit, of dat er iets met de benzinepomp is....
Maar ik heb al van alles geprobeerd, maar niets brengt verbetering....
Morgen even de benzinepomp nakijken, maar verder schiet me niks meer te binnen.
Het valt me ook op dat hij niet lekker start (koud). Ik kan maar geen betrouwbare manier vinden om hem aan de gang te krijgen.
Bij het oude 33 blok was dat heel simpel, bietje choke, plofje gas en hij sloeg meteen aan.
Maar dit blok slaat pas aan na een aantal keer starten.
Als hij warm is start hij wel meteen.
Iemand misschien een ideetje?
De gehele opstelling is zoals het in de 44 is ingebouwd trouwens. Alleen de kachelpotten zijn van de 33.
Groetjes Andy )39
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is dit nog een inlaatspruitstuk met koperen ringetjes tussen de aansluiting op de kop ? deze zijn nog wel goed > , als de motor loopt spuit dan eens wat remreiniger op de aansluiting en kijk of het toerental reageerd.
Zou de acceleratiepomp op de carburateur kunnen zijn,dit is een membraampje( misschien versleten door ouderdom),die extra benzine inspuit als je het gaspendaal snel intrapt.
10 jaar
Hallo Iedereen,
De koperen ringen in de inlaat zijn nieuw. Het membraan van de acceleratiepomp is
vernieuwd en de pomp spuit ook in bij een kleine gasuitslag.
Morgen nog proberen wat resultaten te krijgen....
Groetjes Andy
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daf 33 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar