Hallo allemaal,
Ik ben sinds enkele weken in het bezit van een Charade. Na afwisselend in de stad en op de snelweg
te hebben gereden kom ik niet beter uit met mijn verbruik dan 1 op 12. De auto heeft een 1.0l motor
en een handchoke die niet meer werkt, maar de klep blijft ook niet dichtzitten.
Heb de bougies vervangen, klepjes gesteld, nieuwe contactpunten en verdelerkap, etc.
Nu merkte ik wel op dat als ik het luchtfilter eraf haal en ik gasgeef, de tweede trap van de carburateur niet
opent. Deze word bediend door een vacuumpotje, en deze is niet lek of kapot...
Kan iemand mij vertellen of het hoge verbruik iets te maken heeft met het niet openen van de 2e trap?
Of opent deze alleen bij een bepaalde belasting? Ik zie graag jullie reacties tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Gabriel Smit
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heeft misschien met de defecte handchoke te maken ,
misschien dat de klep onder het rijden dicht gezogen wordt , en hij dus een te rijk mengsel krijgt .
waardoor het verbruik dus weer stijgt ,
1 op 12 is idd te veel , mits je een beheersbare rechtervoet hebt.
gr. Tinus
Hoi Tinus,
Bedankt voor je suggestie. Ik denk niet dat dat het is, maar ik ga ernaar kijken.
de chokeklep zit eerder vast , dan dat hij makkelijk in beweging komt, vandaar.
Maar je weet maar nooit wat hij daadwerkelijk doet tijdens het rijden...
In ieder geval bedankt voor je meedenken. Groetjes,
Gabriel
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Charade of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar