Daihatsu Charade 1997: aanhaal en volgorde cilinderkop

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: HC, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 62

goededag allemaal,kan iemand mij vertellen wat het aanhaal moment en volgorde is voor een cilinderkop? Motorblok vertoonde olie lekkage's aan de oliekeringen,carter en nu zag ik ook dat de koppakking begint te zweten,kopppeling is ook vervangen dus dacht ik,ik zal het meteen goed aanpakken.

flow

Geplaatst door flow (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Charade? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

kaleido 1 (1600) PRO, 2 jaar geleden

Ik weet zo niet het aanhaalmoment maar gebruik wel nieuwe bouten.

Monteur Senior (625), 2 jaar geleden

motorcode HC of HCE zijn dezelfde aanhaalmomenten

kaleido 1 (1600) PRO, 2 jaar geleden

Op deze lijst geven ze aan dat je de bouten niet hoeft te vervangen maar controleer ze op putcorrosie.

Monteur Senior (625), 2 jaar geleden

ik zou inderdaad ook nieuwe bouten gebruiken deze kosten zeer weinig en kan je een hoop ellende besparen

Hans4040 (310) PRO, 2 jaar geleden

Ik zou mij aan de voorschriften van de fabrikant houden...
Gelukkig nieuwjaar allemaal.

flow (0), 2 jaar geleden

allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar en een goede gezondheid.
Ik heb de cilinderkop eraf gehaald,en heb de bouten gecontroleerd deze hebben geen putcorrosie en zien er gewoon goed uit,kleppen zien er ook goed uit en zijn niet lek.Wat mij wel is opgevallen,is dat er een hoop drap en roest tussen de cilinderbussen en blok zit,vond al raar dat er geen vloeistof uit kwam uit het blok (plug) Gisteren de motor op zijn kop gehangen en alles goed schoon gemaakt,dat verklaard natuurlijk ook veel roest in de radiateur,schijnbaar heeft de vorige eigenaar water in het koelsysteem gedaan.Ook heb ik problemen met het stationair toerental,dat is nu ook opgelost.Koelvloeistof slangen die naar het gasklephuis gaan zaten ook dicht,en tevens ook de regelaar,daar kwam helemaal geen koelvloeistof doorheen waardoor deze koud bleef.Dus heb ik maar besloten om het motorblok eruit te lepelen en alle pakkingen te vervangen,zodoende kwam ik er achter wat er gebeurd als je geen koelvloeistof gebruikt.

kaleido 1 (1600) PRO, 2 jaar geleden

Goed bezig , scheelt dat je het zelf doet .

flow (0), 2 jaar geleden

stelt niet zo veel voor,behalve dan dat ik geen gegevens had van dit motorblok,maar dankzij de mensen op problemcar ging het van het leie dakje,ook het schoon krijgen van de pakking vlakken ging moeiteloos,heb de cilinderkop en onderblok ingespoten met pakking verwijderraar en met een kunstof spatel de resten verwijderd.Morgen een nieuwe thermostaat erin,in en uitlaat erop en en dan rustig weer inbouwen.Ik zal proberen hier een foto te plaatsen,van dat drap wat eruit kwam.

flow (0), 2 jaar geleden

goh,wat zijn de kachel pijpen toch fragiel,Voor de gene die het ook gaan doen,pas op met het eraf halen van de slangen,ga geen tang gebruiken om de slangen eraf te halen,kachel pijpjes zijn echt heel dun en zacht.

    hallo,motortje snort weer lekker,maar wil hem perfect hebben,weet iemand op hoeveel graden de ontsteking moet staan? of is het gewoon streep op de poulie aanhouden met de streep op de distributiekap? - flow (0), 2 jaar geleden
check

Beste antwoord, geplaatst door flow (0), 2 jaar geleden

monteur senior,heeft u toevallig gegevens hoe je de ontsteking moet afstellen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Charade of stel zelf een nieuwe vraag.