Voor geen mogelijkheid krijg ik de bout van krukaspoelie los. Niet met slagmoersleutel, niet door te starten met dopsleutel erop. Kan nergens een werkplaats handboek vinden dus ik weet niet of ik ergens krukas kan blokkeren met schroevendraaier. En moet de bout wel linksom? Iemand een tip of heeft iemand het werkplaats handboek?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat een ellende? Ik denk niet dat er linkse schroefdraad is toegepast. Eerder denk ik dat je slagmoersleutel niet (meer) deugt. De krukas kun je blokkeren op de starterkrans. Misschien moet je daarvoor het dekseltje voor het vliegwielcarter verwijderen? De luchtsleutel kun je weer op gang brengen door wat naai machine olie in de luchtinlaat te spuiten. Het luchtcompressor-reservoir moet zo af en toe van het z.g. condens-water ontdaan worden..
Zit inderdaad normale draad op, wat ikzelf nog wel eens toepaste indien er eentje niet mee wilde werken.
Met een kleine brander de kop van de bout even warm stoken, daarna direct met de luchtsleutel los slaan.
Op het omliggende plastic denken alvorens de brander erop te zetten, en niet rood stoken.
6 jaar
Bedankt voor de tips. Kheb er waarschijnlijk een koper voor die het zelf gaat doen. Dat scheelt weer ergenis 😉
Slagmoersleutel blijkt in ieder geval niet krachtig genoeg, want kreeg er ook geen wielbout mee los.
6 jaar
Dan wordt het tijd te investeren in een betere sleutel, heb zelf een Toku die 650 Nm trekt.
Met voldoende luchtbuffer en slang met voldoende doorlaat krijgt deze heel wat los en desnoods kapot.
6 jaar
Klopt die van mij is 360Nm en khad een iets dikkere slang gebruikt op 7 bar maar geeft echt te weinig kracht.
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Sirion of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar