Daihatsu Cuore 1997: brandstof opstart

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: ED, Motorinhoud (cc): 900, Vermogen (kw): 31

Hallo,

Op de brandstof pomp zit een vergrendelaar. Om de auto te starten moet je de autosleutel in het gat half draaien en het specialesleutelblokje op de gemonteerde twee contactpunten plaatsen, hierna gaat de vergrendeling er van af, en kun je met de autosleutel doordraaien. Ik ben dat sleutelblokje nou kwijt.

Tussen autocontact en brandstofpomp zit de vergrendelaar, dus haal je die ervan dan loopt de stroom door naar de brandstofpomp. Leek makkelijk draadje bij elkaar en dat was het, maar toen ik dichtbij keek zag je een heel gekronkel van draden bij een.

Twee vragen: 1. Weet iemand hoe ik de vergrendelaar eruit krijg? Heb je er beeld bij?
2. Hoe of waar haal ik een nieuw blokje? is dit gewoon een gesloten circuit maken?

Hoor graag of iemand meer weet!

Gr. Vincent

bijlage volgens is het er zo een.

liuvincent

Geplaatst door liuvincent (0) , lid sinds 1 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Cuore? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

kaleido 1 (275) PRO, 1 jaar geleden

Volgens mij is dat gewoon een relais ?
Wat is de klacht ?

Highway (20) PRO, 1 jaar geleden

Je bent dat sleutelblokje kwijt en dus kun je niet de auto starten. Waarom niet dat gehele ding omzeilen.

harry4203 (65) PRO, 1 jaar geleden

Bedrading volgen van de startonderbrekerunit, en kijken waar de brandstofpomp is onderbroken. deze weer origineel aan elkaar maken en de rest van die rommel er tussenuit slopen. T lijkt heel wat aan bedrading, maar t meeste is schijn.

liuvincent (0), 1 jaar geleden

Harry de unit volgen en dan die eruit janken, dat is makkelijker dan het lijkt zeg je.
ik laat je weten. Iemand nog andere tip?

Monteur Senior (135), 1 jaar geleden

ik vraag mij af wat je probleem moet zijn, je kunt de pomp laten draaien met je kontaktslot of handmatig ,dat handmatige kun je nu niet meer maar met je kontaktslot wel ,waarom wil jij de pomp handmatig kunnen bedienen ,ik snap iets niet, die paarse draad alleen is toch voldoende

kaleido 1 (275) PRO, 1 jaar geleden

Daarom vroeg ik dus ook al een paar dagen geleden wat het probleem is , geen antwoord op gehad.

harry4203 (65) PRO, 1 jaar geleden

Hij brengt je in de war met de vraagstelling en het schema wat niks met deze klacht van doen heeft. in de auto zit een startonderbreker welke dmv een rechthoekig zwart blokje vrijgegeven moet worden wanneer de auto op acc/kontact staat. deze startonderbrekers werden toendertijd regelmatig ingebouwd. nu is het sleuteltje weg om het systeem vrij te geven dus de brandstofpomp brijgt geen voeding. Dus zoals ik gezegd heb, gewoon alles demonteren en de doorgeknipte bedrading van de auto die je dan vanzelf tegenkomt herstellen.

    jaja daar knelt het ,het schema staat los van zijn vraag of probleem bedankt voor je uitleg - Monteur Senior (135), 1 jaar geleden

liuvincent (0), 1 jaar geleden

Hey het is eindelijk gelukt! Je aanzet hielp Harry bedankt.
Oplossing: brandstofpompvergrendelaar / startonderbreker / brandstofonderbreker / opstart vergrendelaar

Het ding zat onder achter de main computer links van het stuur.
God weet waarom diegene het daar heeft geplaatst met dikke tierips. Ik volgde zoals je zei het draadje vanaf de twee contact puntjes. Het leek eerst onder de motorkap te zitten. Daar zat alleen het zekering kastje en draden uit de maincomputer.
Nadat computertje opzij te schuiven met lastige moerpunt, zat de startonderbreker daar verscholen, wat een dradencomplex joh. Ik keek nog even bij de radio bleek voeding van contactslot naar te lopen, maar geen startonderbreker.

Startonderbreker was een zwarkastje met 'alarm' op genoteerd en was een beetje doehetzelf gelijmd. Kwam een dikke kabel uit en een dunne er naar toe, van de twee contactpuntjes. De dikke kabel was een verzameling van allemaal draden die onderbroken waren, een ging naar de stuurslot, ander naar de contactslot, radio, brandstofpomp en nog naar een zekeringkastje. Ik denk dat als je contact opendraait dat stroom probeert te stromen, maar startonderbreker staat uit. Dus onderbreekt
Wanneer je er stroom opzet, gaat het onderbreking vanaf en laat het stroom toe.
Elk draadje toen uit elkaar en bevestigd. En op sommige zat een splitter die bijt als het ware in een draad en maakt een snede die het dan een parallele(?) schema maakt, driesplit. Alles los gehaald en toen anwb gebeld waren zo goed en vriendelijk om in 1 uur aanwezig te zijn. Hebben de accu opgeladen. En nou rijdt ie weer. moet nog kentekenplaat monteren.

Dus nogmaals ben blij voor jullie hulp en dat het weer doet.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.