hoi heb me charade 1.3 16v bj 94 laten keuren
werd afgekeurd co te hoog 4,3 moest 0,4 zijn
nu heb ik alles al vervangen waterpomp ,koppaking ,etc
nu ga ik nog de lamba sensor vervangen maar denk niet dat het probleem is
want hij zuipt olie
ik snap er niks van waar de olie blijft want alles is vervangen ook zon olieslanngetje waar het lekte
er komt blauwe rook uit de uitlaat maar hij verliest geen koelvloeistof
iemand die me een tip kan geven om hem toch te repareren ?
ik word er gek van en snap niet waar die olie blijft ,kan verbranden ofzo kan dat aan de lamba sensor liggen?
hij lekt verder niet ,waar kan de olie dan blijven?
iemand bvd
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
klepsteel rubbers vervangen??
zaten bij de koppakking set
[quote=CARS&MOTORS]klepsteel rubbers vervangen??
zaten bij de koppakking set[/quote]
ja die zijn ook vervangen, de uitlaat is ook niet lek
17 jaar
heb je je compressie gemeten, zuigerveren versleten?
heb je aan de zuigers gevoeld, toen alles open lag.
wat is je km-stand.
17 jaar
[quote=G.E.P.]heb je je compressie gemeten, zuigerveren versleten?
heb je aan de zuigers gevoeld, toen alles open lag.
wat is je km-stand.[/quote]
ik zelf niet ,een monteur die ik ken heeft alles vervangen
17 jaar
[quote=erik29][quote=G.E.P.]heb je je compressie gemeten, zuigerveren versleten?
heb je aan de zuigers gevoeld, toen alles open lag.
wat is je km-stand.[/quote]
ik zelf niet ,een monteur die ik ken heeft alles vervangen[/quote]
en die heeft gedacht
effe koppakkingkie erop en alles is ok
trouwensde co moet stat 0.5 en bij 2500 rpm 0.3 zijn voor deze auto
en de olie denk toch aan de zuiger(s-veren)
na 31-12-1992
4-gas test. stationair max 0,5% en verhoogt max. 0,3% waarbij de lambdawaarde tussen de 0,97 en 1,03 moet liggen
katalysator en Lambdasonde verplicht bij U9 of E2.
na 31-12-1994 4-gas test. stationair max 0,5% en verhoogt max. 0,3% waarbij de lambdawaarde tussen de 0,97 en 1,03 moet liggen
paul,
Blauwe rook = olie en dat zal wel langs de zuigerveren komen.................Je kunt nog even proberen door de carterontluchting los te halen en kijken of hier veel druk op staat. Zo ja: zuigerveren.
Gr.
kijk eens binnen in je lucht filter
ik denk dat er heeel veel olie (damp) inzit
[quote=Petje57]Blauwe rook = olie en dat zal wel langs de zuigerveren komen.................Je kunt nog even proberen door de carterontluchting los te halen en kijken of hier veel druk op staat. Zo ja: zuigerveren.
Gr.[/quote]
is dat duur om te repareren?
heb er zelf geen verstand van
17 jaar
wat je nog kan proberen
gooi er een blik van die wyns oil treadment in
als ie door apk is kan je op je gemak zoeken
[quote=CARS&MOTORS]wat je nog kan proberen
gooi er een blik van die wyns oil treadment in
als ie door apk is kan je op je gemak zoeken[/quote]
dat heb ik al eens eerder gedaan voordat de koppaking gerepareerd was
goed spul hij lekte geen olie meer voor ongeveer 4000km
toen zou het wel op zijn geweest
17 jaar
Eerst 'n goeie diagnose (proberen) te stellen.
Als het blijkt dat het de zuigerveren zijn, gaat dat inderdaad wel 'n paar centen kosten.
Kop er weer af, carter er onderheen, zuigers er uit, cilinders honen, misschien nieuwe drijfstanglagers er in. Het ene wil je, het andere moet je. Materiaalkosten: schatting 3-400 euro. Werk: 1 dag.
Wat zou 'n goed motortje op de sloop kosten?
Gr.
ik denk dat ie eerst snel een apk nodig heeft
motortje zal een goede ook 400 kosten
en tijd zal ook 1 dag zijn
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Charade of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar