Dag mensen,
Ik zal maar bij het begin beginnen.
Een maand geleden stond mijn daihatsu langs de weg wegens een
te hoge temperatuur. De wegenwacht heeft em weg moeten slepen en
contateerde dat de radiator was gaan lekker en dat waarschijnlijk een kapotte
thermostaat de boosdoener was.
De auto werd gesleept naar een garage in die buurt, niet bij ons helaas
en hij werd er ter reparatie neergezet.
Afijn de rekening bedroeg 360 euro voor:
-thermostaat
-radiator
-arbeidsloon etc
Nu is er et volgende.
Hij is weer heet geworden, afijn alles was nieuw. misschien een luchtbel
ofzo.Wij water erbij gedaan en naar die garage (100km verderop) waar hij
gemaakt was gegaan. Ze konden niets vinden, maar voglens huns was de dop van de radiator
stuk en spoelde hij dus de koelvloeistof naar et expansie vat dat weer overliep.
Goed, nieuw dopje, verder rijden.
Twee dagen later, een hete motor!!
Bijgevuld en hopen dat et niet meer voor kwam en et misschien
een lucht bel was. Nu 2dagen later is hij weer leeg.
Alles heb ik nagekeken, de waterpomp spuwt prachtig en de slangen
zijn ook goed. Nu merkte ik dat er, wanneer ik et dopje van de radiator eraf haalde
een ontzettend hoge druk op dat ding stond.
Het spuwde echt ver omhoog en heet dat et was, het kookte!! En dat hoort niet dacht ik zo
want ik was 10min aan et rijden geweest. De koelvin sloeg ook al aan.
Na flink brainstormen lijkt et erop dat de auto dezelfde problemem heeft als toen hij niet gerepareerd was.
In mijn ogen is het dus dat die kl#te thermostaat niet vervangen is en dat de boosdoener is.
Ik bel morgen die garage en leg het probleem uit, die overdruk is niet normaal meer.
Ik denk dat doro die druk alles et resevoir in loopt en die overstroomt!!
Ik had ook nog 12maanden garantie, dan kan ik daar toch wel op rekenen dat het gemaakt wordt.
Wat denken jullie..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik denk dat de koppakking lek is.
daardoor is er teveel druk op het koelsysteem en is ook de radiator lek gegaan.
gaat je weer een paar honderd euro kosten.
mmm , zou je denken.
Ik merk anders niet dat de motor:
-slecht loopt
-slecht start
-een witte rookwaas uitpuft
-dat de olie anders van kleur is
17 jaar
Hoeft ook niet, een kleine lekkage van verbrandingsruimte naar koelsysteem geeft deze klachten. Compressiedruk is immers vele malen hoger dan die 1 bar die op het koelsysteem staat. Daarom geen lekkage van koelsysteem naar cilinder maar wel andersom.
en hoe gaat het met de wagen?
17 jaar
ja, een beetje aan het afwachten of hij het blijft doen.
Ik heb namelijk iets geprobeerd, en dat is het kleppendeksel eraf gehaald.
De bouten van de cilinderkop losgedraait, en dan volgens de juiste volgorde weer goed
aangedraaid.
Nu doet de auto het prima, geen opbouwende druk.
Al ben ik wel benieuwd hoelang dit zou blijven werken, de pakking
moet toch oooit vervangen worden.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Charade of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar