auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Daihatsu Cuore: Geen technisch probleem, maar wellicht een simpele vraag

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0 EFI

Onlangs een 701 gekocht (12-1999, net 60dkm gelopen) en vandaag het instructieboekje doorgelezen. Ik mis alleen informatie over een aantal zaken;
Vraag 1: aanbevolen capaciteit van accu en gegenereerd vermogen van dynamo
Vraag 2: de achterlichten hebben steekfittingen en geen ingeburgerde BA15D/BA15S-houders. Is dat wel helemaal standaard?
Vraag 3: Ik wil graag luidsprekers in de voorportieren maar kan nergens geschikte (pasklare) luidsprekers vinden. Graag advies hiervoor.

Voor de rest een onzettend leuke herrieschopper (zelfs zonder stuurbekrachtiging!) voor waarschijnlijk veel oncomfortabele woon/werk-kilometers.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

René

Geplaatst door

RP70 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vraag 1: Is onbelangrijk, maar de accu is 35 AH en de de dynamo ruimschoots voldoende en probleemloos.
Vraag 2: Ja dit is standaard en woordt veel toegepast bij nieuwere auto's
Vraag 3: Gaat toch een standaard speaker in voplgens mij, maar loop even bij een dealer langs.
Verder een probleemloze auto en absoluut geen herrieschopper als er een originele uitlaat onder zit en een stuurbekrachtiging op deze auto is waanzin als de bandenspanning maar goed is.
P.S. Is de distributieriem al eens vervangen?? Moet bij 90.000 km. OF ELKE 6 JAAR. Geen risico nemen, maar doen!!!!!
M.V.G. Vutter

Vutter1 0
badge

12 jaar

Bedankt voor je reactie, Vutter1.

Vorige week heb ik de distributieriem, multisnaar en de waterpomp laten vernieuwen, inderdaad uit voorzorg.
De oude onderdelen waren allemaal nog origineel af-fabriek...!
De multisnaar vertoonde wel wat haarscheurtjes, de waterpomp zag er nog goed uit maar had wel wat speling op de lagers en de distributieriem zag er in principe ook nog goed uit. Maar ja, met dit soort dingen wil je geen risico lopen, en het zijn de kosten ook niet echt.

Het motortje roffelt heerlijk en reageert erg vlot en is zeer gewillig. Vooral op de 80km-wegen is het een genot en ben je vaak met half gas nog steeds erg vlot weg.

RP70 0

12 jaar

Doet me goed dat er toch ook nog mensen zijn welke nadenken. Voor een gunstig brandstofverbruik moet je het "nieuwe rijden"vergeten en het motortje lekker laten spinnen, dus in de stad niet hoger dan drie en de vijf alleen op de snelweg.Scheelt zomaar een paar kilometer op een liter.
Ik weet niet hoe de dorpels zijn, maar het achterste sukje (zo'n 20 cm.) is roestgevoelig omdat er aan de binnenzijde een schotje zit waardoor het water er niet goed uit kan.Een paar cm. voor het achterwiel een gaatje aan de onderzijde boren (en tegen roest behandelen).Wil je het helemaal goed doen, haal dan even de achterbank eruit en de achterste zijpanelen.Nu kan je heel makkelijk de dorpel aan de binnenzijde met tectyl behandelen, is he gaatje ook makkelijker te boren en ben je mij over tien jaar nog dankbaar voor dit beetje extra werk en de tip.
Groetjes, Vutter

Vutter1 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.