Hallo mensen van problemcar,
Ik heb een vraag, ik ben de trotse eigenaar van een cuore.
Heb alleen geen idee hoe zoon ding in elkaar steekt :).
Heb er alleen wel een probleem mee en dat is het volgende.
ps ook geen idee of deze auto daad werkelijk uit dat jaartal is en hoe ik dit kan achterhalen ik weet alleen dat het een wat ouder model is.
Goed auto start koud prima, word sinds kort te behoorlijk warm tot in het High gedeelte, lidl olie in gedaan 15W 40 omdat het olie pleil erg laag was. Volgens iemand bij de halforts moest er nog dunnere duurde olie in dat was volgens mij vader niet nodig. Als de motor koud is is hij ook erg schokkerig en daar begon het eigenlijk mee maar dat deed hij al naar dat ik hem overgenomen had van mijn opa. Verder word de motor dus te warm sinds kort en slaat hij nu ook af als ik de koppeling in druk.
Iemand een idee?
Sorry voor dit slechte stukje met mijn vage vraag, ben er nog niets zo in thuis auto's
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1998 is net het model wisseljaar , dus ga ik er van uit dat het een 0.8L 3 cilinder is model / motor-type , L501 / ED20 - 32kw .
Als de motor oververhit raakt kan dit diverse oorzaken hebben , is beter om er ff niet mee te rijden om te voorkomen dat de schade groter (en duurder)wordt .
Je kunt als eerste controleren of er voldoende koelvloeistof in het koelsysteem zit en of deze niet vervuild is met bruine troep (motorolie) .
Controleer als de motor warm is of de koel ventilator van de radiateur (onder de motorkap) aanslaat (uiteraard bij draaiende motor) .
Rookt de auto als hij op temperatuur is uit de uitlaat ? (blauwe rook / witte rook ) .
Is het oliepeil onder het minimum peil geweest vòòr dat je olie bijgevuld hebt ?
Controleer bovenstaande punten eerst ff om te beginnen .
succes.
Geef eerst het type door. In het chassisnummer staat L501 of L701 vermeld.
Bruine troep in het expansievat hoeft geen olie te zijn , maar kan ook duiden op nooit ververste koelvloeistof of bijgevuld met water.Slaat de fan aan (zo niet is de fan-zender stuk) en is het koelvloeistofniveau goed dan zal een nieuwe(ruil) radiateur wonderen doen en mogelijk een niewe thermostaat.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar