Hallo ik heb namelijk het volgende probleem een Daihatsu aangeschaft als tweede auto waarvan de koppakking lek was
koppakking vervangen kop gevlakt en de thermostaat vervangen hierna perfect rijden na 1 maand weer heet lopen dus kop eraf een andere kop gemonteerd paking opnieuw vervangen radiateur gecontroleerd is in orde hierna 3 maanden zonder problemen gereden maar je raad het al zonder reden weer heet gelopen dit ook zonder waarschuwing vooraf zoals lekkage,te laag niveau of meter te hoog ik vraag me nu af wat het probleem kan zijn de waterpomp was al vervangen of moet ik het complete blok vervangen ?
groetjes Wim
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb hetzelfde probleem, als ik op de snelweg rijd dan blijft hij op temperatuur, maar binnen de stad loopt de temperatuur op, thermostaat is goed(getest), mij werd aangeraden om de waterpomp te vervangen omdat er waarschijnlijk geen of te weinig circulatie is van de koelvloeistof, heeft iemand hiervan de documentaie, er is bij mijn weten geen vraagbaak in de handel.
Hallo Peter
ik denk niet dat we over hetzelfde probleem praten omdat de mijne ook heet loopt op de snelweg maar is je thermocontact wel in orde deze bedient de koel ventilator als er te weinig rijwind is om de radiateur te koelen. de waterpomp zit aan de distributiezijde en is voor leek wel te vervangen motor ondersteunen,motorsteun verwijderen, poelie waterpomp verwijderen,distr.deksel verwijderen daarna de pomp demonteren
Zonder meer de radiator vervangen omdat de lamellen te los zitten op de koelpijpjes.
ik heb na het vervangen van waterpomp, thermostaat(distributieriem en spanner ook meteen gedaan) na een paar dagen goed rijden, weer hetzelfde probleem, dus is de radiator als volgende aan de beurt.
Net gereden, hij blijft lange tijd goed, maar eenmaal op de snelweg gaat hij snel aan de kook en blijft ook heet, ventilator gaat wel aan dus is het thermocontact goed(denk ik).
bij het warm draaien zonder radiatordop loopt het niveau langzaam op en stroomt over, na openen van de thermostaat stroomt het wel, maar bij iets gas geven stroomt het over.
misschien geeft dit een beter beeld van het probleem.
Groeten Peter
17 jaar
Staat de ontsteking op tijd?Als deze te vroeg staat wordt de motor ook heter,als normaal.
de ontsteking staat nog net zo als toen ik hem kocht, dus denk ik niet dat dat het probleem is
ik heb net gereden, na ongever 5á6 minuten rijden wordt de bvenste slang van de raiator wel heet, maar de onderse slang is nog koud, dus is er geen circulatie, tenminste dat lijkt mij een simpele redenatie, waarschijnljk dan weer de thermostaat.
er staat wel druk op het systeem.
08-03 thermostaat gedemonteerd, hij loopt niet meer heet, maar bij het uitzetten van de motor komen er nog wel borrelende geluiden uit het expansievat.
Dus dat wordt dan toch de koppakking vervangen, heeft iemand nog aanvullende info hierover(tekeningen, aanhaalmomenten van de bouten en de volgorde, werkbeschrijving e.d. alles is welkom), ik heb het jaren geleden eens bij een oude kadet gedaan, dit is toch iets heel anders denk ik
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Applause of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar