Daihatsu Applause: Koelvloeistof aanslag in oliedop

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 Li

Beste mensen,

Ik heb laatst bij een erkende daihatsu garage mijn koppakking laten vervangen, want 2 weken terug stond mijn koelvloeistof niveau bijna op nul. Er zat nog in, maar iets onder minimum, expansie vat vol slurrie en ketelsteen.
Ik heb tegelijk de riemen laten vervangen, evanals temp.sensor koelvloeistof en kleppen laten stellen en de radiateur is ook nieuw
Echter als ik nu een tijd gereden heb zit er toch nog aanslag van koelvloeistof op mijn oliedop.
ik hoor en zie geen borrelende geluiden na ritten in stad en snelweg, fan wel aangeslagen in stadsverkeer.
De garage heeft ook geen scheuren kunnen vinden, in wat zij konden controleren.
Niveau koelvloeistof blijft gelijk zo te zien, heb streepje gezet en staat daar al 5 dagen(met zowel koude als warme motor). Rij wel veel snelweg trouwens.
Moet ik gaan denken aan andere kop, inwendig gescheurd wellicht?? En is dit een dure grap, ben al het nodige kwijt nl, maar wil de auto niet echt kwijt, kom nog steeds fluitend door apk.
Of zijn dit de resten die nog in het blok zaten.
Olie en filter zijn ook gewisseld.
Gaarne jullie reacties

Tinus14

Geplaatst door Tinus14 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Applause? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Wauter (0) PRO, 17 jaar geleden

Als je geen koelvloeistof 'kwijtraakt' is het iig geen lekkage. Op de oliedop slaat wel eens waterdamp vermengt met olie neer, komt meestal door veel korte ritten. Kan dit het zijn?

fastbreakrijder (0) PRO, 17 jaar geleden

is het systeem wel goed schoongespoeld geweest?

Tinus14 (0), 17 jaar geleden

heb nog eens goed gekeken en ja hoor verlies wat vloeistof, zei het minimaal. enkele ml en echt niet meer.
Alhoewel ik niks hoor borrelen is waarschijnlijk dus toch de kop lek.
Heeft iemand hier een idee over of een kop voor een applause die wel dicht is, gaarne jullie reacties, want zoals gezegd, wil ik deze auto niet echt kwijt.
Of weet iemand een bedrijf wat de kop kan repareren?
Of is een ruilmotor beter ivm evt schade aan onderblok, of kan dat het nodige hebben?

geertsje (0) PRO, 17 jaar geleden

Koelvloestofpeil moet bij warme motor tussen min en max staan . en geen verlies is geen lekkage.

Tinus14 (0), 17 jaar geleden

Heb probleem gevonden, slang zat niet goed op radiator en heb olie nog eens ververst en filter.
Nu alles goed, verlies niets meer en geen aanslag in dop meer.
Bedankt voor jullie hulp en advies

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Applause of stel zelf een nieuwe vraag.