close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daihatsu Cuore: kloppend blok cuore 1997

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 0.8 liter

ik heb dinsdag mijn daihatsu cuore opgehaald waar ik hem gekocht had niks aan de hand lekker mee gereden

en vandaag heb ik er ook nog dik 50km mee gereden

toen hij opeens een kloppend geluid maakte en niet lekker door trok

dus ik denk ja het zal wel dus op de terug weg naar huis over de snelweg ik kwam niet boven de 80 uit

de kilometer teller ging steeds minder aangeven 70 60 55 dus die auto aan de kant en uit gezet er kwam echt een

brand lucht uit dus motorkap open niks kunnen vinden

heb toen mijn auto laten wegslepen

mijn vader denk het ergste krukaslager eruit

de auto heeft 120000 km gelopen olie pijl is goed en er zit zat koelvloeistof in help aub

miss is het wat kleins ik dacht eerder dat er een bougie uitlag of dat die geen benzine kreeg

bedankt alvast iedereen die me wil helpen

Geplaatst door

mariokuh (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

het kan een drijfstang lager zijn

harry folkers 0
badge

14 jaar

[quote=harry folkers]het kan een drijfstang lager zijn[/quote]
maar dat autotje heeft zo weinig km

als het een drijfstanglager is dan is het blok voor de sloop

maar kom je makkelijk aan zo blok

en hoe kan ik zeker weten dat het een drijfstanglager is

bij motoren is het zo ( ben motorfiets monteur)

dat als je lager eruit ligt als je dan aan de krukas draait heen en weer moet er speling op zitten

mariokuh 0

14 jaar

nou ik ben er gelukkig uit het was niet het lager maar een bougie die niet meevonkte

maar ik draaide alle 3 de bougies eruit en alle 3 zaten ze volledig dicht gekoold echt de volledige isolator en de electrode

waar kan dat aan liggen help mijn aub

mariokuh 0

14 jaar

heb je ook olie verbruik

harry folkers 0
badge

14 jaar

ja ik heb olie verbruik en ik weet niet waar dat vandaan kan komen ik heb nergens lekkage aleen er kom ook veel rook uit de uitlaat

mariokuh 0

14 jaar

Vrees voor je dat het motortje moe is, door het hoge olieverbruik vermoedelijk door versleten zuigerveren, slaan de bougies vet waardoor er 1 of meerdere niet meer meevonken.

Deze motortjes hebben over het algemeen niet zo'n lang leven......

paulmichiel 0
badge

14 jaar

Je kunt het altijd nog een tijdje aanzien met nieuwe bougies, tijdig olie bijvullen en zonodig de bougies vaker vervangen voordat het weer misgaat. Motor wisselen kan altijd nog als je er niet onderuit komt.

E.T.Wiersum 0

14 jaar

maar hij is toch nog niet versleten bij 120000 dat ken toch niet

mariokuh 0

14 jaar

Denk toch dat de zuigerveren versleten zijn. Heb ze al bij 70000 km gezien met gigantische blauwe walm erachter......

paulmichiel 0
badge

14 jaar

Het is een 800 cc driecilindertje, GEEN zescilinder..........

Smartjes bijvoorbeeld draaien ook echt niet probleemloos 120.000 km, een enkeling daargelaten.........

Santa 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.