auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Daihatsu Move: motor houdt in

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 0,8

Hallo ik heb dus een move,als ik ga rijden dan houdt deze in(hij stuttert)als ik met het gas speel dan wil deze wel.er zitten nieuwe injectoren op. en ook nieuwe brandstoffilter,en bougie kabels.maar weet niet wat het kan zijn graag hulp van deze kant.ik hoor van mensen dat mijn uitlaat verstopt zit of een sensor op mijn brandstofsysteem is kapot(ik weet niet hoe deze heet)als u dat weet wilt u mij dat vertellen, dan kan ik deze gaan halen.

mvg
annemarie

Geplaatst door

rafica (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Annemarie,
laat je auto eens uitlezen op foutcodes en de parameters controleren. Dan ben je waarschijnlijk minder geld kwijt dan zomaar dingen te gaan vervangen. En daarbij,laat je niet te veel wijs maken door 'monteurs' die overdag bakker zijn...

maarten4874 0
badge

12 jaar

Ja oke ik zal dat eens laten doen.ik zal dan bij de dealer vragen ik denk dat ik daar dan het beste terecht kan,toch dank u wel voor deze antwoord.ik ga volgende week heen dan geef ik wel weer respons.


dank u welllll

rafica 0

12 jaar

Als de storing electrisch is geeft het motormanagement een storing aan middels een oranje lampje, met een afbeelding van een motor, op het dashboard. Je vermeldt hierover niets dus neem ik aan dat dit niet zo is dus heeft uitlezen geen nut.Klepspeing controleren/afstellen wel, alsook de distributie-timing controleren.Ook denk ik nog aan een map-sensor,alhoewel dat eigenlijk nooit bij Daihatsu voorkomt.Een bezoek bij de dealer zal het snelst uitkomst geven.
Succes Vutter

Vutter1 0
badge

12 jaar

Ik kom net bij de dealer weg.motorstoringslampje is kapot.Maar hij heeft hem uitgelezen en dan geeft deze aan druksensor,Maar zij weten niet eens wat dat is
Nu moest ik maar een afspraak maken,En hebben ze mij verteld dat het meer dan 1000 euro ging kosten(pfffff wel veel hoor).Mischien nog enige suggesties hier ook over de druksensor?.
Alvast iedereen bedankt voor de raad.
Als ik meer weet dan horen jullie het nog.

rafica 0

12 jaar

Weet je precies de storingscode? of kun je die nog achterhalen via de dealer? Er zitten meerdere sensoren op je auto,waaronder druksensoren,maar die kosten echt geen €1000 hoor.
Ik denk dat ze de MAP sensor bedoelen. Zie je nergens slangetjes die gebroken of gescheurd zijn?

maarten4874 0
badge

12 jaar

Volgens mij Heb het vluchtig gezien code 14 of 43 of 41.maar zal eens bellen of ze mij die ook nog willen geven.

rafica 0

12 jaar

Oke de dealer wil dit niet afgeven.Moet ik nog een keer betalen,Ben klaar met deze dealer ga gewoon de mapsensor vervangen wie kan mij vertellen waar deze precies zit.

rafica 0

12 jaar

Ga dan naar een andere garage. Maar ga niet zomaar dingen vervangen. Een diagnose kan nooit 100% vanaf een computer. Er zijn vast zat universeel garages die je WEL goed willen helpen.

maarten4874 0
badge

12 jaar

Oke auto is weer klaar.Het was een onstekings probleem.
Mischien heb ik het hier verkeerd uitgelegd,Maar de verdeelkap was van binnen aangesleten,en die stekkertjes waren helemaal wit.
Sorry voor mijn verkeerde uitleg Heb dus ook helemaal geen verstand van auto,s.ben afhankelijk van anderen.

Maar voor iedereen die mij raad heeft gegeven dank u wel.

rafica 0

12 jaar

Daarom is het maar goed dat je naar een garage bent gegaan ipv zelf dingen te gaan vervangen. Bedankt voor de feedback!

maarten4874 0
badge

12 jaar

Ja dacht dat de auto klaar was,Maar ik moet telkens mijn bougies schoonmaken.ben terug gegaan naar de garage,Daar zeggen ze mevrouw dat is mischien wel logies de verdeelkap was niet goed....ben nu 400 euro lichter en nog steeds dit probleem.wordt het nu heel beuuuuu.heb genoeg van garages heb een colega gevraagd en deze zegt dat ik ben opgelicht door deze garage.


Oke nu is dus mijn probleem dat mijn bougies telkens zwart worden,dan doet dat kreng het weer niet maak ik ze schoon is het weer goed.
ik weet nu hoe ik de bougies er uit moet halen.maar wel lastig hoor.

voor ik weer naar een garage(fietsenmakers)ga iemand hier misschien een idee.wil er eigenlijk niet te veel aan spanderen maar probeer het zelf methulp van deze zijde.

rafica 0

12 jaar

Een (echte) Daihatsu-dealer kan zonder meer de auto uitlezen en de juiste diagnose stellen.En wat voor garage er verder naar gekeken heeft kan ik hier vandaan niet beoordelen. Als het geen Bovag bedrijf is, is het vragen om problemen (net als een reisorganisatie welke nergens bij aangesloten is). Je bent nu vier honderd euro armer en niets verder gekomen. Een dealer/Bovag bedrijf heeft de naam duurder te zijn dan de beun, maar is aan het eind van de rit veel goedkoper en geeft volgens Bovag voorwaarden drie maanden garantie op de reparatie, GRATIS!!!!!!!
Conclusie......Ga naar een Bovag bedrijf (kan ook een éénmans bedrijf zijn). Zij gebruiken originele of A-kwaliteit onderedelen (dus iets duurder) en geen Z-kwaliteit of nog erger. En luister ook niet naar de vriend van je tante en diens opa's neefje.
Succes, Vutter

Vutter1 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Move of stel zelf een nieuwe vraag.