De motor rookte door olie en koelvloeistof en er zat olie in het koelvloeistof reservoir -> ergo koppakking vervangen. Ik kan echter nergens een werkplaatshandboek vinden met de aanhaalmomenten van de kop, nokkerassen en hoe de nokkenassen afgesteld moeten worden en de kleppenspeling. Voor het vervangen alles netjes genoteerd en compressie van 16,16,15 bar. Na vervangen van de koppaking 15,12,11.... Duidelijk dat de kleppen of nokkenassen niet goed staan. Wie kan mij aan een werkplaatshandboek helpen of aan de bovenstaande gegevens? Wat is trouwens de beste manier om de krukaspoelie eraf te krijgen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is dat de Move L601?
Nee, een L901 met een EJ-DE blok. Inmiddels zitten de nokkenassen er weer ik en werkt hij weer echter het was dus niet de koppakking. Hij rookt nog steeds als een ketter. Ik ben nu op zoek naar nieuwe rekbouten en zuigerveren en nog steeds naar een werkplaats handboek. Tips over de verkrijgbaarheid van de parts is welkom. De locale Daihatsu dealer doet geen bal en weet niets of beter gezegd wil schijnbaar niets leveren. Ik ga oko maar eens op zoek naar de importeur. De onderdelen van een oldtimmer zijn beter te verkrijgen dan die van Daihatsu blijkbaar.
12 jaar
Hallo
Probeer is autobedrijf de groot in veenendaal...
Die hebben mij alle gegevens van een coure gegeven.
Kopie van nokkenas timing aanhaalmoment cilinderkop enz..
Gr thijs
12 jaar
Heb je ook de klephoedjes vervangen en geleiders gecontroleerd.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Move of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar