Daihatsu Cuore: motor houdt in na wisselen distrubutieriem

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1 ltr

Gisteren distrubutieriem en spanrol vervangen en gelijk maar een beurtje gegeven.
Bougies vervangen (beru Z324) luchtfilter vervangen olie en olie filter vervangen en transmissieolie vervangen.
Nu heb ik het gevoel dat de motor inhoud, alsof je met de handrem erop rijdt zeg maar.
Ik kom met moeite aan de 120km/u.
Wel zag ik bij de oude riem dat hij een tandje verkeerd lag.
Dus als ik het merkteken van het nokkenas riemwiel in lijn zet met merkteken kleppendeksel dan stond het merkteken van krusriemwiel
nog net niet in lijn (denk dat dat 1 tandje schilde)
Bij montage nieuwe riem wel alles in lijn gezet.
Op het distrubutie deksel zit ook nog een stekkertje ingeplugd. Weet iemand waar die voor dient?
Heel misschien heb ik die beschadigd bij uitbouwen motorsteun.

Multieriem heb ik ook vervangen. Misschien te strak gezet?
Distrubutieriem ligt niet te strak.

Ik hoop dat er iemand iets vanaf weet die mij verder kan helpen

erwin68

Geplaatst door erwin68 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Cuore? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

kaleido 1 (1895) PRO, 9 jaar geleden

Normaal zet je de krukas op merkteken , en de nokkenas pas je aan .
Hoe heb je de riem er op gelegd , van krukas naar nokkenas en toen over de spanrol ?
Heb je hem een paar keer rond gedraaid , stond toen alles nog goed ? altijd van de krukas uit gaan.
Lijkt er op dat hij niet op tijd staat.
Nokkenas of bdp sensor misschien, waar zit hij onder of boven?

erwin68 (0), 9 jaar geleden

hoi Kaleido 1
Ik heb vanmorgen nog eens een keer alles losgegooid (ging een stuk sneller tweede keer) maar heb niets fout kunnen ondekken.
Hij staat echt op tijd, krukas op merkteken gezet dan de nokkenas en daarna nog gecontroleerd met schroevedraaier in de eerste cilinder
op de zuiger en dat was bdp.
Sensor zit onder nokkenasriemwiel dus waarschijnlijk heb je gelijk en is het een bdp sensor

Net hoopvol proefritje gemaakt maar er is niks veranderd.
hij houdt nog steeds in. Volgens mij reageert hij ook niet zo goed op het gaspendaal.

primera p11 (0), 9 jaar geleden

Als je het voor het vervangen van de distributieriem niet had lijkt het me dat deze niet op tijd staat.

erwin68 (0), 9 jaar geleden

[url=http://postimage.org/image/mrrnrnlfv/][img]http://s25.postimage.org/mrrnrnlfv/image...[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/hhmp0d16z/][img]http://s25.postimage.org/hhmp0d16z/image...[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/7yd06wdor/][img]http://s25.postimage.org/7yd06wdor/image...[/img][/url]

Hier heb ik 2 fotoos geplaats van hoe de riem eerst zat. en een tekening hoe ik de nieuwe geplaats heb.
Je kunt duidelijk zien als het nokkeaswiel gelijk staat met het merkteken dat dan het krukas tandwiel 1 tandje verkeerd staat.
Dus als ik de krukas goed zet staat naar mijn mening de nokkeas 1 tandje over bdp.
Maar in de situatie op de fotoos liept ie als een trein.
de nieuwe riem heb ik geplaatst volgens de tekening en dat schild 1 tandje met de oude situatie maar is volgens mij wel de goede manier,
maar nu houdt hij in.
Inhouden en vermogensverlies en minder goed reageren op het gas,
kunnen dat de gevolgen zij van 1 tandje verkeerd?

Kan iemand mij zeggen of de riem op de fotoos goed zit of juist fout (1tandje)
De fotoos van de nokkenasriemwiel en krukasriemwiel horen bij elkaar uiteraard

kaleido 1 (1895) PRO, 9 jaar geleden

In mijn beleving zou ik zeggen dat hij een tand verkeerd staat , maar je gaat nu uit van de nokkenas , zet de krukas eens op tijd , waar staat het merkteken van de nokkenas dan ?

erwin68 (0), 9 jaar geleden

Vanmiddag de boel maar weer eens open gegooid en de riem gemonteerd zoals de oude erop lag
Krukas op tijd gezet en nokkenas 1 tandje over bdp
Dus de merktekens op de riem komt nu op de nokkenas ook niet uit (1tand verschil)
Je raad het al, loopt weer als een speer. Snap er werkelijk helemaal niets van.
Ik ben geen automonteur maar dit vind ik toch wel heel vreemd.
Mocht iemand hier een verklaring voor hebben hoor ik het graag. Ben wel blij dat ie weer goed loopt nu

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.