close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daihatsu Cuore: Motor stottert, onstationair etc.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: L701, Motorinhoud (cc): 989

Hallo,

Sinds een tijdje heb ik wat problemen met mijn Daihatsu Cuore, de motor stottert en stoot erg, kan met warme motor niet stationair lopen, veel vermogen verlies, tijdens rijden moet je echt hoogtoerig blijven wil je de motor draaiende houden, bijv. in de 1ste versnelling de rotonde over. Ik heb zelf nog geen tijd gehad om er naar te kijken maar ik zag hier en daar op internet al wat meer problemen die aardig overeen komen met het probleem waar ik mee zit. Wanneer de motor koud is loopt hij wel aardig, en kan hij gewoon stationair lopen, zit dan rond de 900-1000 toeren, komt wel extreem veel witte rook uit de uitlaat. Zo dra die warm wordt gaat 'ie raar doen, en moet je dus zoals eerder gezegd echt hoogtoerig blijven wil die niet stotteren, stoten etc.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Geplaatst door

DaihatsuCuoree (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Verlies je koelvloeistof ? (controleer het koelvloeistof peil) ,
Extreem veel witte rook uit de uitlaat duid er op dat er koelvloeistof verbrand wordt .

koppakking Kapot !!

Laat eens een cilinderlek test doen ,
Het beste is het om niet meer met de auto te rijden ,
de kans op meer schade is groot en dus duurder.

succes

limbra 1520
vip badge

8 jaar

Beste,

Bedankt voor je antwoord, voor zo ver ik weet is het koelvloeistof peil in orde, ik meen wel een tijdje geleden (auto staat al tijdje stil omdat ik geen geld heb om hem na te laten kijken) na het rijden gezien te hebben dat er inderdaad een vloeistof onderaan het motorblok zat en er een klein plasje onder de auto lag. Ik zal morgen eens kijken naar het peil van de koelvloeistof. De vloeistof onder kan ook olie zijn, dat weet ik niet zeker, de olie gaat bij wijze van spreken nog sneller dan de benzine, pas geleden een hele liter in gegooid tot max, nog geen 3 weken later zonder amper gereden te hebben was hij nog net boven het minimum. Ga het morgen even nakijken dan post ik het hier gelijk.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.