Feroza 92 EL-II koelvloeistof kwijt afgelopen maand 4 flesjes rood/roze. Verbruikt bijna geen olie, geen aanslag koelvloeistof in de motor, wel bij de uitlaad. Ven slaat aan Radiator niet zichtbaar lek dop in goede staat.
Meter geeft niet aan dat hij te heet loopt.
Mijn actie op advies, Bars leaks Korrels 20 min laten draaien.
Een dag later na z`n 30 km voor het stoplicht meter ver achter in plof, stoom, het reservetank geheel over de motor eruit geperst zogoed als leeg. ANWB gebeld binnen 20min zei xxxx dat Bars leaks (xxxxxxxxxxx) zag geen bijzonderheden opnieuw gevuld en weer op weg, meter gaf wel weer te heet aan gooide ook het vloeistof eruit, gewacht motor beetje afgekoeld ontlucht, 10 km gelukkig voor de deur thuis plof weer alles eruit.
De vloeistof is erg heet kookpunt, thermostaat kapot, waterpomp, koppakking.
wat kan het zijn.
gr. cq
In verband met ongewenst taalgebruik aangepast door moderator
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk heb je een iets lekkende koppakking, en heeft het toegevoegde dichtingsmiddel de radiateur of een koelkanaal verstopt. vandaar nu de slechte circulatie en de "plof" problemen.
Het doel van deze site is het oplossen van problemen, het vragen van prijsopgaven en te verwachten kosten is niet gewenst, in voorkomende gevallen wordt zo'n topic door de moderators gesloten. Deze is op het randje, dus ik sluit hem niet, maar heb hem wel bewerkt
Gr
Mercury, moderator problemcar
heerlijk die toevoegingen
alles gaat dicht
radiateur
kachel
koel kanalen in de kop
in begin thermostaat tot ie zo heet is dat ie echt open gaat
en dan zie je alle koelmiddel inmiddels weglopen
denk dat de koppakking lek is
en nu misschien zelfs de kop gescheurd
af persen en controleren
anders kop eraf en afpersen
maar idd xxxxxxxxxxxxx zooi x barsverstopper
Mijn excuses, de gang van zaken bedankt voor uw reactie.
Staat intussen bij de garage, heb mijn verhaal gedaan. Betreft het voorval en mijn actie, Leo de monteur zou eerst het systeem uitspoelen en de radiator onder druk zetten om te controleren of deze al dan toch niet lek is, vervolgens de thermostaat vervangen en afwachten.
Morgen avond weet ik meer, hoewel ik me afvraag waaraan of hoe kun je weten, erachter komen of het daad werkelijk de koppakking is.
Dit is mijn eerste Auto dus qua problemen moet ik nog heel wat bijleren, buiten dat dan vindt ik het een gaaf carrétje en wil er graag mee blijven rijden.
Gr.cq
15 jaar
Koppaking is meestal makkelijk te meten.
Alles wat je nodig hebt is een CO-snuffelaar.
Als er gassen uit de motor ontsnappen naar het koelsysteem dan zit daar CO in.
Old Ford lijkt me een waardevolle TIP, is dit gelijk aan z`n co pieper. Die je op de Fabrieken (Plant) gebruiken. Had een verhaal verwacht over grijze rook en zo, maar zal het zeker even aanhalen of ze hiervan op de hoogte zijn je weet maar nooit.
Heb ook nog een interessant plaatje over het systeem gevonden:
Gr.cq
http://www.toekomstopwielen.be/images/te...
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Feroza of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar