Vanmorgen reden we met onze cuore, het leek alsof de auto heel erg werd afgeremd, leek eerst op een lekke band door hobbelig rijden, op een gegeven moment begon het rechtervoorwiel te piepen, na een paar keer de handrem te hebben aangetrokken en een paar keer fors remmen werd het iestje beter. Toch maar huiswaarts gegaan en thuis bleek dat het voorwiel ERG HEET was. Moet ik dit in de remmen zoeken of in het wiellager? Ikzelf denk het eerste, maar wie kan adviseren?
Groet Harold
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een lager heeft een ander geluid, ik denk eerder dat je rem of remklauw vastloopt, de remschijf en wiel worden heet van de constante wrijving.
Controleer of de remklauw wel zijdelingse speling heeft zodat deze zich naar de positie van de remschijf kan zetten, daarna de remblokken of ze na een rempoging weer vrij komen van de remschijf.
Vooral niet mee doorrijden zo...
Cor
Het probleem zit hem in de geleidebussen (rode pijltjes)
Als die niet meer soepel kunnen bewegen moet je die schoonmaken en smeren.
[url=http://imageshack.us][img]http://img167.imageshack.us/img167/5564/...[/img][/url]
mvg,
Hans.
Oke, da's een goeie tip. Bedankt voor de afbeelding, we gaan er mee aan de slag!
Vriendelijke groet,
Harold
17 jaar
Ter aanvulling: de roest zit dan meestal tussen het rubber en het oor van de remklauw. Dus bus er uit, rubberhoes er uit, roest weghalen en weer met zuurvrij vet monteren.
Gr.
Oke... ook dat nemen we mee in het onderzoek!
Nogmaals Thanks!
17 jaar
bedankt voor de aanvulling Petje.
Dan heb ik er ook nog 1:
bij de automaterialen handel (onderdelen) zijn revisie sets te koop die bestaan uit nieuwe rubbers en bussen.
mvg.
Hans.
We hebben het geluk gehad, er zat iets anders tussen de klauw, ws een rubber, een geluk dat de dealer nog losse rubbers had liggen, dus het probleem is zover opgelost. Nog wel nieuwe schijven en blokken, maar eerst nog het electraprobleem (anders komt ie sowieso niet door de APK) en een grote beurt.....
We zitten er nu toch aan te denken om de electra bij de dealer te laten nakijken, we hebben al zoveel geprobeerd.
Laatste strohalm...Heeft er iemand nog een schema van de aansluiting achter de zekeringkast, het probleem lijkt toch steeds daar te zitten???
Groeten !
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar