Hallo,
Wie heeft een idee wat het probleem kan zijn.
Mijn dochter heeft sinds kort een cuore. de wagen is net terug uit de garage voor het vernieuwen van de distributieriem en het afstellen van de motor. Dit omdat die motor niet lekker loopt. Je kunt niet normaal 50 km rijden als je in de derde versnelling rijd, als je probeert om het gas constant te houden, begint de motor te stoten(stotteren).
De garage heeft de lamdasensor losgehaalt met de mededeling dat de motor misschien binnen een aantal dagen beter gaat lopen.
Ik weet niet of dit een juiste conclusie is.
Weet iemand of dit helpt. Wie kan helpen
groet
Harrie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is wel bekend dat dit met deze carb. gebeurd.
Als je de lambda loshaalt gaat het meestal wel vaak beter.
Wat ook vaak een probleem is is dat het veertje dat de chokeklep tegenhoud wat uitgerekt is waardoor de stand van de klep niet correct is.Hij blijft dan vaak iets te ver openstaan waardoor het stotteren ook begint.
Deze kun je wat strakker trekken of vervangen.
Iemand bij de Daihatsu garage met wat ervaring weet wat ik bedoel.
Heb het zelf ook gehad.
Remy
Bedankt voor de reactie. Ik heb vandaag in het autootje naar het werk gereden. Het is niet prettig. Als ik wegrijdt moet ik heel snel van de 1e naar de 2e en de 3e versnelling doorschakelen en met 50 km in de 4e versnelling gaat het wel, maar als ik zachter ga rijden, begint hij weer te stoten. Verder viel mij op dat de motor bij het uitzetten, na blijft lopen ( wordt ook wel nadieselen genoemd, volgens mij).
Verder het ik geprobeert, op advies van iemand, om van de temperatuursensor het stekkertje los te maken. Het gevolg was dat de motor iets minder hoog en laag toerental loppt bij het stationair draaien en een lager toerental loopt.
Maar al met al scheelt het niet veel.
Weet iemand of deze type motoren contactpunten hebben?
17 jaar
Deze hebben gewen punten .De stationaire sproeier is het probleem ,die klemt zich graag ,noodoplossing laat de sproeier iets los zitten, bij het aandraaien heel voorzichtig vast zetten.
waar kan ik deze vinden/ hoe ziet dat eruit
17 jaar
aan de linkerzijde van de carburateur de bovenste
klopt het dat er aan de rechterkant ook een sproeier zit? Als jr voor de auto staat.
Wat de linker zsijde betreft, heb ik het idee dat het linkvoor is. Deze kun je haast niet bijkomen. Om deze eruit te draaien moet volgens mij de carburateur erafgehaald worden. Hier komen een 2-tal draadjes uit, of heb ik dit verkeerd
17 jaar
Men kijkt altijd zo als men in de wagen zit . de bovenste is de stationaire en de onderste de hoofdsproeier .
Beide worden electronisch aangestuurd.
Probleem is opgelost. Ik heb een carburateur op de sloop gekocht. Deze was nog veel erger met stotteren. Ik heb toen de beide sproeiers vervangen van die carburateur naar de eigen carburateur. Verder heb ik de beide groen draadjes van de beide sproeier aan de massa gekoppeld.
Motor loopt nu weer goed. Geen gestotter meer.
Bedankt voor jullie reacties.
groet
Harrie
17 jaar
Harrie, verbruikt hij nu ook meer bezine dan?
17 jaar
sorry voor de late reactie. Hij verbrukt nu wel wat meer ongeveer 1 op 14. Maar hij start wel meteen, niet teveel gas geven bij het starten, want dan heb je kans dat je hem verzuipt.
Maar het probleem van het stotteren is opgelost.
Ik hoop dat je hier nog iets aan hebt.
Groet
Harrie
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar