Hallo.
Even een vraagje;
Hoe peil ik de automaatolie?
Met draaiende motor of motor uit?
Warm of koud?
En in welke versnelling stand moet ik de automaat zetten tijdens peilen?
Dit omdat ik vele suggesties hoor of lees en niet meer weet wat nou het juiste advies is.
Gaarne een professionele reactie.
Alvast bedankt.
Mvg,
Cootje58
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik doe 't zelf altijd met
- Lopende koude motor
- Bak in de P
Let er op dat er niet teveel of te weinig in zit, beide keren kan het problemen opleveren. Als er een scheutje bij moet mag de motor rustig door blijven pruttelen, in die paar minuten wordt 't heus niet te warm. Als er onverhoopt toch te veel in zit is dit makkelijk af te tappen onder aan de oliekoeler. Hou er rekening mee dat de olie best snel warm wordt.
Hopelijk is dit de informatie die je zocht.
Hallo CrazyA.
Bedankt voor jouw reactie.
Jij pijlt bij een koude motor zeg je.
Welk pijlmarkering moet ik dan op de pijlstok aflezen?
De onderste of de bovenste streep op de pijlstok?
Ik hoor 't wel.
Mvg,
Cootje58.
17 jaar
inderdaad met lopende (koude) motor in stand P, pas beginnen met pijlen met een ATF- tempratuur zo tussen de 35/40 graden. ATF gaat in volume toenemen namate de tempratuur stijgt. zou men pijlen in koude toestand loop je de kans op een te hoog oliepeil.. zorgen dat het peil tussen min en max staat.
gr
paul,
Wat Paul al zegt, er mooi midden tussenin. Bovendien, als je 2 of 3 keer pijlt is 't boeltje al snel een beetje op temperatuur. Staat het dan mooi tussen de streepjes zit je altijd goed !
17 jaar
CrazyA en Paul, bedankt voor de duidelijke informatie.
Conclusie: Gauw wat olie aftappen, want 't peil staat veel te hoog.
Nogmaals dank,
Mvg,
Cootje58.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar