close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daihatsu Cuore: remmen lopen aan

Bouwjaar: 2005

hallo ik heb telkens dat mijn remklauw vast zit en niet meer goed vrijkomt nam het remmen hierdoor worden de schijven heel heet. Het remzadel loopt soepel in de gelijdepennen alles zit in het vet dus daar ligt het niet aan. Maar telkens zit de zuiger vd klauw vast ik heb hem heel vaak al op en neer gedrukt en hij loopt dan soepel. Maar tijdens gebruik gaat hij telkens weer vastzitten. kent iemand dit probleem het zit alleen links voor.

Geplaatst door

theunheebink (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dit kan veroorzaakt worden oa door een remslang die inwendig dicht slaat , of een abs pomp die defect is.

hallo bedankt voor de reactie kun je mij vertellen hoe ik een abs pomp kan testen en wat is dat van die remslang. hoe kan een slang dicht slaan.

Een slang bestaat uit meerdere lagen , het wil nog wel eens gebeuren dat de slang inwendig dus los laat , en de olie niet goed terug wil , er blijft dan druk op de remcilinder staan.
Abs pomp en leiding is te testen , door als de klauw aan blijft lopen , de nippel op de remklauw los te draaien , komt er remolie uitspuiten blijft er dus druk op staan.
Volgende fase , is als de rem weer aanloopt , de betreffende leiding los draaien op de abs pomp , komt daar geen olie uit spuiten , is de slang het probleem .

de abs werkt gewoon zoals zou moeten ik heb beide voorwielen apart getest en de abs deed het goed. Ik ga dit weekend de remklauw uit elkaar halen want hier zou wel eens roest in de cilinder/zuiger kunnen zitten. waardoor hij stroef loopt en niet goed terug komt na het remmen.

Heb de auto inmiddels gemaakt, wat er aan de hand was is het volgende. De remcilinder en de zuiger waren verroest en liepen hierdoor veel te zwaar hierdoor bleef de rem aanlopen. Oorzaak was een kapotte manchet aan beide kanten zelfs. Lijkt erop dat iemand met twee schroevendraaiers de zuiger naar achteren heeft gedrukt (bij monteren van nieuwe blokken) er zaten aan beide kanten twee scheurtjes in. Ik heb twee revisie setjes en een nieuwe zuiger besteld die had put corrosie en kon niet meer worden gebruikt. Alles netjes schoongemaakt en ontroest en remt weer als nieuw.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.