Ik heb Cuore staan die bij welke temperatuur dan ook (bij warm weer wel iets beter)slecht start. Dit probleem doet zich vooral 's ochtends voor. Hij heeft een automatische choke die door middel van twee keer het gaspedaal indrukken in werking treedt. Als ik dit niet doe, slaat hij sowieso niet aan. Als ik dit wel doe, slaat hij voor een seconde of twee aan met een onregelmatig toerental en valt hij weer stil. Dit moet ik een stuk of vijf keer herhalen voordat hij met moeite blijft draaien en vervolgens na een seconde of vijf eindelijk op toeren komt. Wil ik dan wegrijden, dan valt hij weer stil. Ik moet eerst het gaspedaal snel en herhaaldelijk half indrukken totdat ik eindelijk zonder dat hij stil valt gas kan geven. Als ik dan weg wil rijden en bij het koppelen de toeren iets omlaag gaan valt hij weer stil. Ik moet dus wegrijden met flink wat gas. Daarna, als de motor eenmaal warm is, rijdt hij gewoon goed..., op het volgende probleem na dan. Als in z'n twee (vooral in z'n twee)of in z'n drie rijdt en laat het gaspedaal los om vaart te minderen en vervolgens weer gas wil geven, houdt hij even in en rijdt vervolgens schokkend weer verder. Dit probleem is vooral bij een laag toerental en weinig gas geven.
Heeft iemand enig idee hoe ik deze problemen kan oplossen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het startprobleem is goed op te lossen: naar een dealer brengen, heeft namelijk met de afstelling te maken. 's avonds brengen, want de monteur moet hem 's morgens koud afstellen. Dit heeft een voordeel, want hij kan hem daarna gelijk starten en kijken of het gelukt is. De manier van afstellen ken ik wel, helaas is het voor mij te lang geleden dat ik bij een dealer als monteur gewerkt heb, dat ik het niet precies kan omschrijven. Het probleem is wel volledig te verhelpen.
Het schokken heeft ook te maken met de afstelling van de carburateur, in dit geval de micro-switches. Toch blijft de auto in een aantal gevallen erg gevoelig. Goed reinigen van de Komt omdat de auto op kenteken een U9 milieu-code heeft. Knap van de Daihatsu constructeurs dat ze dat gelukt is met een carburateur!!
Waar kom je vandaan, want ik ken een garage die erg goed bekend is met deze problematiek.
Bedankt voor je reactie Wauter! Ik zal met dit verhaal richting dealer gaan. Ik kom overigens uit Breda; dus als je een tip hebt, graag.
19 jaar
Mja, mijn oude werkgever is er vrij goed in, ligt alleen in Amersfoort en is tegenwoordig Citroen-dealer.
Ik probeer 't eerst hier bij de dealer in Breda en dan zien we wel verder. In ieder geval bedankt tot zover.
19 jaar
Ik heb ook precies dezelfde startproblemen en de garage kan het niet vinden.
Boven de 7 a 8 graden gaat het starten beter.
Ook het hele ontstekingsysteem vervangen, komplete rotorhuis, met daarin de ontstekingsmodule, kabels en boubine, door spullen van de sloop, wel nieuwe bougis, luchtfilter, en kleppen gesteld, de accu en startmotor is ook goed, maar het mocht allemaal niets baten.
Het lijkt me sterk dat die andere occ. onstekingsysteem dezelfde problemen zou hebben, hoewel het daarmee iets beter start.
Het lijkt me meer iets met de caboratereur afstelling of zo.
Of is het gewoon de bakelieten rotorhuis, die toch echt nieuw moet zijn.
We zitten al twee maanden te zoeken.
Weet iemand iets of een goede dahatsu kenner omgeving Amsterdam die dit probleem kent ?
Het is een cuore eind 1990, U9 3 cylinder 875cc met zo een electrische L201 carborateur, en automatiche choke, lastig dus.....
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar