De temperatuur loopt op van mijn Daihatsu Charade, niet op de snelweg omdat daar sprake is van genoeg rijwind-koeling.
Als ik de koelventiltator rechtstreeks op de accu aansluit draait deze naar behoren, dus die is niet kapot.
Maar waar vind ik het thermocontact die de spanning moet doorschakelen, en bijv. de zekering van de koelventilator, zodat ik verder zaken kan uitsluiten.
Iemand misschien een kopietje van de elek. bedrading?
Geplaatst door Jopje (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Charade? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Charade of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
hoogfrequent (0), 17 jaar geleden
In de radiateur misschien?
Jopje (0), 17 jaar geleden
[quote=hoogfrequent]In de radiateur misschien?[/quote]
Lijkt mij niet, waterstand blijft normaal. en verder geen zichtbare beschadigingen.
Maar waar zit die sensor die bij een een bepaalde temp doorschakeld zodat de fan gaat draaien,
of bijv. de betreffende zekering?
Mokummer (0), 17 jaar geleden
als de temperatuur oploopt zijn dan de slangen aan beide zijden van de radiateur warm?
anders kan het nog je thermostaat zijn als dit niet zo is...
meestal zit de sensor aan de zijkant van radiateur zelf dmv een stekkertje...
Remy
hoogfrequent (0), 17 jaar geleden
[quote=Jopje][quote=hoogfrequent]In de radiateur misschien?[/quote]
Lijkt mij niet, waterstand blijft normaal. en verder geen zichtbare beschadigingen.
Maar waar zit die sensor die bij een een bepaalde temp doorschakeld zodat de fan gaat draaien,
of bijv. de betreffende zekering?[/quote]
Je vroeg waar de thermoschakelaar kon zitten. Dat was het antwoord.
Wauter (0) PRO, 17 jaar geleden
Wordt de radiateur wel geheel warm, is namelijk een bekend euvel: verstopping. Gewoon ff voorzichtig voelen na een rit, zitten er koude of lauwe plekken: vervangen
CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden
[quote=Wauter]Wordt de radiateur wel geheel warm, is namelijk een bekend euvel: verstopping. Gewoon ff voorzichtig voelen na een rit, zitten er koude of lauwe plekken: vervangen[/quote]
dan zou er op de snelweg met meer vermogen juist hogere temp ontstaan
en hoog frequent heeft gelijk zit (onderin)radiateur
verbind door en ga rijden kijk dan of temp goed blijft
zoniet doe wat wouter schreef
als alles overal warm wordt
verlies je koelvloeistof of niet