Daihatsu Cuore: Uitlezen/resetten storingscodes

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 989cc 3-cilinder

Beste medesleutelaars,

ik heb een motorstoring in mijn Daihatsu Cuore L251 van 2004: Het lampje brandt continu onder het rijden.
De motor loopt echter netjes en trekt prima, van helemaal onderin tot helemaal bovenin het bereik (in de 2e versn. trekt ie bijvoorbeeld zonder zich ook maar één keer te verslikken vanaf 10 km/h netjes door tot ver boven de 80), rookt totaal niet (dus krijgt niet teveel benzine, wat ik zou verwachten van een noodprogramma o.i.d.).
De auto heeft voorschade gehad, hierbij bleek ook het luchtfilterhuis gebroken.

Nu heb ik een provisorische oplossing gemaakt voor het luchtfilter: een op maat gemaakte pvc-buis met een open K&N luchtfilter eraan - het oude luchtfilterhuis (of wat daarvan over is) heb ik afgesneden en wordt nu nog gebruikt als soort van hitteschild voor de nieuwe pijp.

Het probleem zit volgens mij in het feit dat de auto een aantal keer verplaatst is terwijl de luchtmassa of -temperatuurmeter (de stekker bovenin het luchtfilterhuis) niet aangesloten was. Deze is weer aangesloten, vervolgens nog eens getest (hij geeft in ieder geval een waarde), maar het lampje blijft branden.

Nu wil ik graag de storingscodes uitlezen, maar zonder apparatuur - heeft deze auto een knippercodesysteem?
Als ik weet wat erin staat moet ik die codes natuurlijk ook weer kunnen wissen, dus graag zou ik ook weten hoe ik dat doe (accupolen eraf en een stroomreserve wegremmen?)
En hoe laat ik 'm dan weer inregelen, stationair laten draaien tot ie warm is?

kakanox

Geplaatst door kakanox (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Cuore? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

tips (0) PRO, 15 jaar geleden

geen knippercode, laten uitlezen.

kakanox (0), 15 jaar geleden

Hmm... kan je me dan misschien vertellen of ie zo te resetten is? Dan reset ik 'm nl. eerst eens.

kakanox (0), 15 jaar geleden

Heb de oplossing inmiddels binnen!
Voor degenen die misschien ook dit probleem hebben: Accupool eraf, 15~20 seconden eraf laten (dus tot de restspanning eruit is) en dan weer monteren. Motor loopt vanzelf in, hiervoor hoef je 'm niet stationair te laten draaien.

Ga vanavond even testen of mijn Daihatsu hiermee geholpen is :)

Ricardo-282 (0), 14 jaar geleden

En was het probleem hiermee opgelost en heeft het geen schade aan de elektronica opgeleverd door een piekspanning?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.