Hallo,
heb een wagen gekocht waarvan ik wist dat die niet meer start. Na het testen van het electrisch circuit, (batterij, starter, bobijn,...), brandstof en brandstofpomp enzoverder, heb ik de motor uiteen gehaald, en blijkt de zuiger vast te zitten. 2 van de 3 zuigers kan ik niet loskrijgen en zitten vast waardoor de motor niet gestart kan worden daar de krukas vastzit. De wagen in versnelling zetten en duwen hielp ook niet. Ondertussen zit de motorblok (zonder cylinderhoofd) onderdompeld (al een week) in diesel in de hoop dat het loskomt. Deze is nog steeds niet losgekomen. Op 1 van de cylinderwanden kan je een zwarte donkere afzetting zien, die er niet af te krijgen is. Normaal gezien zou dit er blinkend metaal moeten uitzien uiteraard. Mijn vraag is hoe krijg ik dit los (zowel de zuiger als de afzetting) en ten tweede hoe is het zo ver kunnen komen? Door oververhitting? Of enkel door de wagen enkele jaren te laten staan? Maar dit zou dan de zwarte "neerslag" aan de binnenkant van de cylinder niet kunnen verklaren....
Bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waarschijnlijk kan de vorige eigenaar wel vertellen waarom hij vastzit (behalve als hij er niet meer is dan). Heb je al geprobeerd het blok warm te stoken ten hoogte van de zuigers? Dan zet ie wat uit,mogelijk dat ze dan wel loskomen...
Heb ik al geprobeerd, niet gelukt....
13 jaar
onderdelenlijn.nl ???
zo'n motortje kost op de sloop ongeveer 100 euro en 2 uurtjes verder ligt ie erin, bak kun je laten zitten erin.
13 jaar
Zulks motors (1982!) vind je niet meer terug op de sloop.
De wagen weg doen en mij een andere aanschaffen is natuurlijk op die manier ook een oplossing :)
Niemand :)
13 jaar
ik zou een goeie kruipolie of WD40 proberen en regelmatig een paar tikjes op de zuigerbodem geven. kleine beetje heen en weer aan de krukas blijven draaien.
Hij gaat echt wel loskomen maar kan even duren zoiets.
Daarna kijken naar de staat van de cilinderwanden en zuigers en deze vervangen en of laten uitslijpen en honen van de cilinders.
We een kostbaar grapje.. ben je een liefhebber dan maakt dat niet uit maar wil je goedkoop weer op weg dan is het einde verhaal.
Ook met WD 40 geprobeert, niet gelukt. Ik ga de motor laten reviseren.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Charade of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar