👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo, Ik heb het volgende probleem met mijn Cuore: De Co2 was veel te hoog 16% dus hij kwam niet door de A.P.K
Volgens de apk man kwam er olie boven de zuigers gezien de witte rooksluier en hij kon het ruiken (onder het rijden zie je er niets van, maar bij onbelast toerental rookt ie als een stoomboot)Waarschijnlijk de klepseals volgens hem.
Dus klepseals,koppakking e.d pakkingen,vervangen. GEEN RESULTAAT geen olie in de koelvloeistof,en geen koelvloeistof bij de olie. Wat zou er nog meer aan de hand kunnen zijn?
Bij voorbaat dank,
Rudie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
CO2 kan eigenlijk niet hoog genoeg zijn en daar wordt je niet op afgekeurd.
Bedoel je dat het CO (zonder die 2) 16% was? Dan moet de motor zuipen als een ketter.
Heb je alle waardes toevallig? Dus CO, CO2, HC, O2 en lambda getal en dat bij zowel staionair als op toeren.
Kan een defecte sensor zijn (lambdasonde, koelvloeistof temperatuur, map-sensor als die erop zit).
Misschien eerst maar eens uitlezen en kijken of er foutcodes zijn?
En dan eerst de codes oplossen en dan de sensor-waardes kontroleren.
Sorry, ik bedoelde de CO. dat zuipen van de motor valt mee, 1 op 18.
Bij mijn apk man geweest zojuist,die zegt dat ie van een defecte lambda sonde niet gaat roken.
Hij dacht nu aan zuigerveren.
Tja, "overwegen"
11 jaar
Heb een voorlopige oplossing: Op de sloop een andere motor gekocht. Nu weer ok en apk.
De zuigerveren haal ik er wel uit als ik meer tijd heb,dan heb ik gelijk een reservemotor.
Past deze motor 701 ook in een Cuore van 1998 ?
Dank voor Uw reaktie,
Rudie
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar