👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Vorige week ging het lampje van de motordiagnose branden. Vandaag bij de dealer gestopt, computer aangesloten en de melding was dat de kabel van de EGR klep en de kabel van de airco slecht waren. De codes konden niet gewist worden, dus het is een continu probleem.
Zitten deze kabels ergens samen? Want dat lijkt mij een logische plek om eerst te controleren.
Bekabeling lmm was reeds aangepast, is ooit een actie rond geweest blijkbaar.
Aangezien de dealer geen tijd had om ernaar te kijken zou ik zelf op zoek willen gaan, ben vrij goed met auto's, vooral bmw en chrysler, maar ken niks van een dodge caliber. Heb de airco pomp en EGR klep gevonden, de bekabeling loopt langs het blok, daarna weet ik nog niet, moest ik teveel voor loshalen om zo meteen iets van te zien. Maar ik dacht dat beide kabels uiteindelijk in de stuurdoos terecht komen aan de zijkant van de motor (met de 2 grote stekkers), niet?
Alle tips zijn welkom, kan me een uurtje meten en zoeken schelen.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb de wagen zelf eens grondig onderzocht alvorens deze naar de garage te brengen. Zekering nr26 bleek stuk te zijn en weer stuk te gaan een paar seconden na't starten. Daarna de wagen stilgelegd, stroombegrenzing aangebracht op 15A (zoals de zekering) en de wagen opnieuw gestart. De begrenzing schakelde in waarna ik de motor stopte maar't contact aan liet. Toen werd een luid gepiep hoorbaar ter hoogte van de EGR klep. Deze afgekoppeld en na een nieuwe zekering werkte de airco weer. Daarna de auto naar de garage gebracht waar ze bevestigden dat de EGR klep stuk was. De foutmelding komt er dus omdat de zekering stuk gaat. Deze staat voor ENG 2, dus motorsturing etc.
Nu heb ik nog 1 vraag, waarom gaat de EGR klep stuk? Een week voordat ze stuk ging werd er met de auto een rit gemaakt van 700km non-stop met een gemiddelde snelheid van 130km/u. Zou dit iets met de hitte kunnen te maken hebben, de klep is immers op't uitlaatsysteem geplaatst? Zal de nieuwe klep wss ook weer stuk gaan bij een lange rit of is dit puur toeval?
Dit is gewoon toeval.
Kan stuk zijn gegaan door roetafzetting of gewoon elecktronisch stuk.
EGR klep heb ik nog nooit mee gemaakt bij de Dodge Caliber dus ik denk dat je gewoon pech hebt.
Het probleem is dat de egr klep door het rustige rijden makkelijk komt vast te zitten en stuk gaat.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Dodge Caliber of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar