Als de auto ongeveer op bedrijfstemperatuur is (na een km of 15) dan begint de motor te stotteren onder de 3000 tr/min, koud trekt hij wel goed vanaf 1500 tr/min. Kan iemand mij zeggen waar dit aan zou kunnen liggen (afstelling injectie, slechte ontsteking, injectoren vuil,...) of heeft iemand hetzelfde probleem en of een oplossing.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb wel geen enkele ervaring met Ferrari, toch bij het lezen van je bericht zou ik zeker eens navragen waar het contact staat van de motortemperatuur.
Uit ervaring met andere merken komt zulk probleem regelmatig van dit contact, als dit contact aan het regelapparaat van de motor blijft aangeven dat de motor nog niet op bedrijfstemperatuur is zal ook het mengsel niet correct worden geregeld.
Het is natuurlijk maar een hint, maar proberen zeker waard.
En wat denken jullie van de temperatuur sensor.
Bedrading van tempertuursensor (en temperatuursensor)goed nacontroleren op werking.
20 jaar
bougies nakijken/vervangen kan ook helpen. Zelf ben ik met een Maserati bezig geweest en heb gemerkt dat je echt de onderhoudsvoorschriften van de fabrikant moet volgen
probeer het eens met nieuwe orginele bougie kabels deze zijn wel duur maar gebruik geen goedkope imies je kunt het ook testen met een scoop lamp dan zie je hem onregelmatig vonken
20 jaar
hij staat waarschijnlijk te arm , kabels denk ik niet anders doe ie het ook als hij koud is . kijken als hij nergens valselucht krijgt , injectoren reinigen kan nooit kwaad bij z'n beestje , en weer mooie afstellen
Heb zelf van een gtb niuwe originele kabels geplaatst, imi kabels werkten niet goed, te veel weerstand, vonken sprongen eraf
Ik zou niet veder zoeken.Schumacher bellen die heeft een ruime ervaring met deze auto's.Succes.
Ferrari gebruikt (als enige) weerstandskabels voor de bougies. Geldt voor de 8 lange en 2 korte kabels. Deze zijn heel erg duur, maar er is geen keus of alternatief
Succes
19 jaar
normaal werkt de koud-start-injector alleen als de sleutel omgedraaid word,dus eigenlijk alleen met starten.als de motor eenmaal loopt,dus je de sleutel los laat,stopt deze dan ook.
19 jaar
Ik heb geen idee wat voor inlaat systeem er wordt gebruikt, maar de klacht klinkt onder anderen als of (als het inlaat systeem een Luchtmassa meter bevat) de film van de lucht massa meter vervuilt is, of dat mischien de temperatuur ervan niet constant wordt gehouden, door middel van warmte kan het electro systeem wat de film van een constante temperatuur voorziet gaan uitzetten en als er kleine beschadigingen in het systeem zouden zitten zouden deze eventueel een storing kunnen verzaken ivm warmte en uitzetting, deze storing zou uiteindelijk het gevolg kunnen zijn voor een minder goed brandbaar mengsel,
mischien een beetje vergezocht.. maar het is maar een tip
probleem is van 6-aug 2003 onderhand al een probleem uit de oude doos !!!!
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ferrari 308 of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar