2 blijvende storingen zijn P0105 spruitstukdruk g71 voeding spanning
en p 0115 koelvloeistof temperatuur sensor elektrische storing
als ik meet direct over de stekker van de koelvloeistof temp. sensor dan meet ik niets, meet ik via de accu massa dan meet ik (continu) 5volt
nu een nieuwe massa aangelegd nu meet over de stekker 5 volt
motor loopt nu beter maar storingen blijven aanwezig ook geeft geen temp aan via de sensor aan in het meetwaardeblok
wie heeft hier iets voor grt. rik
wat vervangen is :
ecu
temp. sensor
sensor spruitstukdruk (map)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Trek de stekker op de koelvloeistof temperatuur sensor eens los. Dan contact aan en in de stekker meten.
Heb je daar op 1 van beide pinnen 5 volt staan? Zo ja, dan mist de massa verbinding op de andere pen.
Zo nee, dan heb je een probleem met de 5 volt. Kan een bedradingsprobleem zijn of een kortsluiting in een andere sensor.
Ecu kan niet ongelimiteerd 5 volt leveren. Als er te veel gevraagd wordt daalt de spanning.
N.B.: Code P0105 betreft de map (Manifold Absolute Pressure) sensor. Code P0115 betreft de water temp. sensor.
Dus waar komt die inlaat lucht temperatuur storing van jou van daan?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar