auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat Seicento: Aanhaalmoment cilinderkop bouten

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1100 cc

Hallo mede sleutelaars

De koppakking van een 1999 1,1 Seicento moet vervangen worden, er is mij verteld dat de cilinderkopbouten eerst op 35 Nm dan 90 graden dan nog eens 90 graden, aangehaald moeten worden wie kan mij dat bevestigen?

Alvast Bedankt.

Geplaatst door

vlaflip (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je een pakking haalt of nog beter een kopset dan staan de aanhaalmomenten en richtlijnen op vermeld.

C.Jonker 0
badge

9 jaar

Oke dat is mooi de pakking is al besteld,

Bedankt.

vlaflip 0

9 jaar

is niet altijd zo (meestal wel) hangt van fabrikant pakking.

Tiguan 0
badge

9 jaar

Oke als dat het geval is, en er is iemand die het aanhaalmoment alsnog kan bevestigen, dan zou dat heel mooi zijn.

vlaflip 0

9 jaar

Aanhaalmomenten

Fase 1 = 30Nm
Fase 2 = 90 graden
Fase 3 = 90 graden

succes
Tigaun

Tiguan 0
badge

9 jaar

Tiguan super,

bedankt voor de informatie

vlaflip 0

9 jaar

Update:

Koppakking is lek op de eerste cilinder distri zijde, kop lijkt nog vlak, morgen nog even controleren met een zuivere rei,
de kop nog even schoonmaken en waterpompje demonteren, dan is het wachten op de onderdelen.

Word wel mooi schoon met de water injectie,...

vlaflip 0

9 jaar

Goed te zien waar hij lek is.

vlaflip 0

9 jaar

Mooi duidelijke update van je werkzaamheden..
Succes verder

C.Jonker 0
badge

9 jaar

Na een sleutel dagje gister rijdt de seicento weer, het ging natuurlijk niet vlekkeloos het olie filter en de distributie kit paste niet er blijken twee verschillende kits voor de 1.1 te zijn
namelijk een bredere en smallere vertanding.

In leeuwarden de goede spullen gehaald en de verkeerde onderdelen retour mister auto.

Na de eerste start brandde het injectie lampje, stekkertje vergeten aan te sluiten, daarna probleemloos. wel veel vocht uit de uitlaat en dat ging ook niet gelijk weg,
Ik was al bang dat er een ander probleem was misschien een lekke kop, ik heb hem niet afgeperst, visueel wel heel goed bekeken en niks gevonden.

Na twee rondjes rondweg was het meeste vocht al verdwenen, de katalysator en uitlaat waren aardig gevuld met kv en dat is er niet zomaar uit.

Maar goed de kv in de gaten houden of het netjes op peil blijft.

vlaflip 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.