auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat Seicento: nokkenas vervangen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Hallo,
Ik heb een fiat seicento sporting en nu wil ik graag de nokkenas vervangen van mijn 1.1 motor voor een nokkenas van een punto motor 1.2.weet iemand of dit uit te wisselen valt.de nok hoogte van een 1.1 is kleiner dan van een 1.2 motor.

vrgr Andre

Geplaatst door

oompiekoerier68 (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik zou wel willen weten WAAROM je deze graag wil vervangen..
Ten eerste moeten de klepveren en de kleppen wel tegen een langere slag bestand zijn.!! Komen de kleppen dan niet tegen de zuigerbodem?
Dat zijn dingen die je eigenlijk alleen proefondervindelijk kunt vaststellen. Wat denk je voor voordelen hier uit te halen.

Ralf_Jensen 0
badge

9 jaar

Ik mag graag een beetje expirimenteren met dit karretje.Ik wilde eerst de hele cylinderkop verv van de 1.2 maar ik ga eerst de nokkenas verv,ik denk dat de motor een betere cyl vulling krijgt.De nokhoogte verschilt niet zoveel (7mm).Als de kleppen de zuigerbodem zouden raken dan merk ik het wel bij het met de hand ronddraaien.Trouwens ik heb een werkplaats handboek en de kleplengte van beide motoren is hetzelfde.

Die gaat echt kapot , 7mm meer nokhoogte ga je niet redden.

Los van eventuele technische bezwaren, wat ga je doen met de motor-elektronika?
Als je echt een betere vulling krijgt zal er ook meer brandstof ingespoten moeten worden en daar heb je dan wel chip-tuning op maat voor nodig.

oldford 0
badge

9 jaar

desnoods hangen we dat er ook aan,ik heb een heel goed adres hiervoor.
Ik hou jullie op de hoogte.

Succes dan, ik ben erg benieuwd.

Ralf_Jensen 0
badge

9 jaar

even update wat betreft nokkenas verv.
Vandaag de nokkenas verv + distributieriem,nokkenaskeerring verv klepspeling gecontroleerd hoefde niet afgesteld te worden.starten en lopen mee gereden en rijdt perfect heb het gevoel dat de motor onderin beter oppakt.
motor loopt als een zonnetje ben tevreden over dit expiriment.de nokhoogte ging van 8,8 naar 9,4 cm

Mooi dat het gelukt is. Wat ga je nu nog veranderen?

Ralf_Jensen 0
badge

9 jaar

Weer wat geleerd , had dit niet verwacht !
Zo zie je maar weer , wie niet waagt , weet het ook niet .

nog even een update,
de nokhoogte gaat niet van 8,8 naar 9,4 foutje van mij ,maar van 38,8 naar 39,4 cm
sorry voor de foute info.

verder wil ik nog een speciaal luchtfilter fabriceren zodat de motor nog beter ademen kan,hoe weet ik nog niet we blijven proberen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.