close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Seicento: accu leeg na 6 a 7 dagen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine

hallo ik zou graag willen weten wat te doen voor ik begin ik heb hier een seicento die na een week platte accu heb de accu is nieuw dus daar zal het ook ni aan liggen
ik kan meten of de alternator goed is maar wat is het best ampere te meten ik weet da ik met volt ongeveer 14V zou moeten hebben dus da ga ik ook cecken maar als het ergens anders is die stoom verbruikt hoe kan ik best meten heb gelezen da ik de plus van de accu op mijn meter zet en en plus van de wagen en is het zo da het niet meer dan 0.05A mag hebben ? kan er iemand mij zowat uileggen hoe ik best check ben zelf ni echt ne goeie in elec ben eerder voor mechanische werken
merci op voorhand
groetjes Laurent

Geplaatst door

laurent69 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wanneer u bij draaiende motor op de batterij ongeveer 13,8 tot 14,8V meet is de afgeregelde spanning in orde.
Nu dimlicht plus groot licht opzetten, blower van de verwarming voluit en de achterruitverwarming aan. Nogmaals meten bij draaiende motor.
De spanning op de batterij zal weer 13,8V tot 14,8V moeten zijn. Is de spanning lager, dan even een beetje gas geven tot ongeveer 2000tpm en de spanning zou weer in dit bereik moeten zitten.
Is dit allebei in orde, dan is de afgeregelde spanning OK en de alternator kan ook genoeg stroom leveren om de verbruikers bij te houden.


Lekstroom meten: meter op 10A DC bereik en aansluiten tussen min van batterij en chassis. Alles uitschakelen, contact uit, deuren dicht. Nu zou de gemeten stroom minimaal moeten zijn. Daarna overschakelen op lager stroombereik om nauwkeuriger af te lezen. Maximale stroom mag zijn: 0,05A dit is 50mA.

Gr.
Paul

Paulus8636 0
badge

12 jaar

ok subiet is die wagen bij mij thuis ga ik gelijk even meten en zal antwoorden wat het zal zijn
ps moet ik de min loskoppelen van de accu om de meter ertussen te zetten?
mvg
Laurent

laurent69 0

12 jaar

ok heb gemeten en de alternator is ok hij geeft 13.8V
en heb lekstroom gemeten en heb gemeten 24.78mA mijn multimeter heb ik tussen de min van de accu en massakabel van de wagen aangesloten
nu zal ik zeker 1 per 1 de zekering uithalen om het probleem te vinden? zo heb ik dat ergens gelezen klopt het?
mvg
Laurent

laurent69 0

12 jaar

is er iemand die kan helpen?
mvg
Laurent

laurent69 0

12 jaar

Over de lekstroom van 24,78mA moet je je geen zorgen maken. Dat is een perfecte waarde en de batterij gaat daar niet plat van in een week. Misschien dat er andere verbruikers soms blijven opstaan. Radio, verlichting kofferbak, verlichting dashboardkastje, carkit, extra versterkers??

Gr.
Paul

Paulus8636 0
badge

12 jaar

ok ik zal da gaan checken en hopen da dit is zijn we allemaal gelukkig :-)
grtz
Laurent

laurent69 0

12 jaar

het probleem zat in de starter hij verbruikte stilletjes stroom
starter vervangen en probleem opgelost

laurent69 0

12 jaar

Okee,

Bedankt voor het melden van de oplossing.

Gr.
Paul

Paulus8636 0
badge

12 jaar

geen probleem dank u voor u reactie
groetjes
Laurent

laurent69 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.