Beste mensen,
Wij hebben een Fiat Punto uit 94, laatst heb ik een uitlaatbeugel op de uitlaat vastgelast. Natuurlijk een aparaat op de accu gezet om eventuele schade te voorkomen.
Echter loopt de accu steeds leeg. Ik heb zelfs al een nieuwe accu erin gezet. Zelfde probleem. Indien ik bij beide accu`s de plus pool er `s nachts afhaalde..en er `s ochtends weer erop deed starte hij als een trein.
De dynamo laad goed op...hij start dan ook prima als je hem binnen een halve dag weer start..echter loopt hij langzaam leeg.
Heb diverse dingen uitgesloten..zoals de radio eruit verder is het een auto met weinig opties..en kan dan ook geen lampjes in de kofferbak vinden.
Misschien heeft iemand een nuttige tip?? In ieder geval bedankt voor de moeite!
MVG Tommy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik denk dat je dynamo kapot is ga eens lekstroom meten tussen je accu en dynamo denk namelijk dat je diodes in de dynamo het begeven hebben en dat die je accu leeg trekt de diodes zorgen ervoor dat de stroom maar 1 kant op kan dus naar je accu als deze niet goed werken trekt die je accu weer leeg
gr.marco
Beste Marco,
Bedankt voor je mogelijke oplossing.
Echter zit ik met een 2e probleem...wat er mee te maken zal hebben..of puur toeval is.
Ik probeer de net 2 weken oude accu middels de lader weer optelaten...en de teller schiet direct naar 4 ampere...en 2 seconde laten schiet de lader-zekering eruit.
Bij het nameten van de accu: 4 volt.
Ik heb de zelfe accu lader op de oude accu gezet..deze geeft 2 ampere em blijft keurig laden. Bij het nameten van deze accu krijg ik 10 volt.
Misschien weet iemand wat er aan de hand is???
In ieder geval nogmaals bedankt
MVG Tommy
16 jaar
De auto acu is gemaakt voor het leveren van kortstondig hoge startstromen, het is geen deep cycle accu, dat heet dat e de accu niet onder de 75% capaciteit moet ontladen daardoor gaat hij snel stuk, zeker bij volledige ontlading.
Met 4 volt is de accu of helemaal leeg en al beschadigd, sluiting in de cel(en) en de andere accu met 10 volt mist ook een cel (2.2 volt).
De nieuwe accu kun je proberen op te laden met een kortsluit vaste lader, en zien of je dan weer op 12.6 tot 13.2 volt uitkomt.
Een nagenoeg lege accu 4volt zal bij een huis tuin en keukenlader algouw 10 Amp trekken.
Of een accu defect is zal met meer kennis gecontroleerd moeten worden.
Allereerst zal de accu geheel geladen moeten zijn.
Gr. Hans
16 jaar
Beste mensen,
Het probleem heb ik gevonden. Het was makkelijker dat het leek.
Iemand was achter op onze Punto gereden een maand terug, toen is er een deuk in de klep gekomen. Door de impact heeft het meganisme dat een palletje indruk ook een dreun gehad. Hierdoor ik later een probleem ontstaan. Het lichtje bleef aan in de kofferbak. Ik zag dit toen ik mijzelf opsloot in de kofferbak...
Betreft die nieuwe accu...ik begrijp niet dat deze kortsluiting geeft op de lader en de multimeter. Heb de auto gestart met een oude accu, daarna de totaal lege nieuwe accu erin gezet..en deze was na 15min lopen weer vol.
Ik hoop dat dit eind van de middag nog zo is..zo niet gaat de accu terug..zou niet goed zijn dat hij kapot is na 1x leeglopen op een lampje.
Nogmaals bedankt voor de genomen moeite!
MVG Tommy
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar