auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat FIAT PUNTO 1998: Achterruitverwarming

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 176B2.000, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 40

Goedendag Allemaal

Ik had even een vraag ivm de ruitenverwarming van mijn punto.
De ruitenverwarming van de vorige ruit was kapot dus heb ik een nieuw raam laten en hij doet het nog steeds niet. Ik heb de stekkers doorgemeten die op de ruitverwarming gaan en daar meet ik gewoon netjes 12v op. Bij het uitzetten van de schakelaar is het ook netjes 0v. Ik kan nu ook niet meer bedenken wat het zou kunnen zijn. Aangezien ik netjes 12v meet zal het niet aan de schakelaar kunnen liggen. Normaal zou je zeggen nieuw raam en 12v op de stekkers en dan zou het gewoon moeten werken. De manier hoe ik het doorgemeten heb is het volgende. Ik heb een multimeter gebruikt en het rode op de + gezet en de zwarte op de min Zet ik de schakelaar aan meet ik netjes 12v zet ik hem uit dan gaat die naar 0,01v

Geplaatst door

j.link (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Controleer eerst even met je meter op Ohm op de verwarming in de ruit niet onderbroken is. Aansluitdraden losnemen en rechtstreeks meten op de aansluitpunten van de ruit.
Als dat goed is op de bedrading die komt van de schakelaar een 12 volts lamp aansluiten met een wat hoger wattage.


vr.gr. Theo

is de contactzool op de kofferrand wel ok , stekker niet ingebrand ?
meet je op de ruit met gesloten achterklep,deze moet toe zijn om stroom te krijgen op de ruit

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.