close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Cinquecento: Afgekeurd

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 800 cc

De auto van de vrouw is afgekeurd ondanks de leeftijd van het karretje is het te overzien

Waar ie o.a. op afgekeurd is dat de monteur het co gehalte niet goed kan krijgen
Advies van de man was scharrel een andere lambdasonde op want 9 van de 10 keer is dat het euvel
Dat heb ik gedaan gemonteerd en nu is het even afwachten voor de herkeuring
Wat mij enigzins stoort is dat de motor bij stationair draaien "galopeerd" hij loopt niet lekker soepel door
dit was voor en na de montage van die sonde
Tuurlijk zal de carburateur enigzins opnieuw afgesteld moeten worden maar ik had er meer van verwacht
Wat kan evt nog een oorzaak zijn ?
Ik ben ook nog van plan om de leidingen waar lucht doorheen gaat naar de carburateur goed gasdicht te maken
Maar nu komt er aan de radiateurkant een stukje leiding vanuit de carberateur die dicht is gemaakt door er simpelweg een
zelftapper in te draaien
Ik denk dan dat stukkie zal toch zijn dienst doen ??
Wie kan mij enigzins op weg helpen want als het een beetje is moet het karretje nog een jaartje mee de carrosserie is 100% gaaf
Ook iets waar ik me over verwonderde na verhalen te hebben gehoord over de "roestbakken "
Krijg nog als echte opel-fan respect voor de fiat !!!

Geplaatst door

dollie (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het probleem kan vanalles en nog wat zijn..

Meestal is een gebruikte lambda van de sloop ook al gesneuveld, of je krijgt hem helemaal niet losgedraait zonder hem te slopen.

Werkt / pendelt deze sonde nog wel ???

Is de uitlaat vanaf spruitstuk tot kat gasdicht ???

Ook moet de inlaat geen valse lucht trekken door defecte of poreuse slangen!

Wat je kan doen is eens de weerstand van de koelvloeistof temp sensor meten bij warme motor, en noteer die waarde even hier.

stefan84 0

14 jaar

[quote=dollie]Ik ben ook nog van plan om de leidingen waar lucht doorheen gaat naar de carburateur goed gasdicht te maken
Maar nu komt er aan de radiateurkant een stukje leiding vanuit de carberateur die dicht is gemaakt door er simpelweg een
zelftapper in te draaien
Ik denk dan dat stukkie zal toch zijn dienst doen ??[/quote]
Ik heb de sonde even opnieuw aangesloten (verbinding was slecht )
en de leidingen "luchtdicht" gemaakt en ik moet zeggen de motor loopt als een naaimachine
Het galoperen is ook gebeurd hij tikt nu lekker door
Blijf ik met de vraag zitten waar/wat er aan die ene nippel moet die aan de carberateur zit
Op zich de motor draait vrij hard stionair als er niks op zit maar knijp ik deze dicht zakt ie behoorlijk in toerental
Dus kortom waar dient deze voor
Voor het gemak maar even een foto gemaakt ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is ..................alvast bedankt !!

dollie 0

14 jaar

[quote=dollie][quote=dollie]Ik ben ook nog van plan om de leidingen waar lucht doorheen gaat naar de carburateur goed gasdicht te maken
Maar nu komt er aan de radiateurkant een stukje leiding vanuit de carberateur die dicht is gemaakt door er simpelweg een
zelftapper in te draaien
Ik denk dan dat stukkie zal toch zijn dienst doen ??[/quote]
Ik heb de sonde even opnieuw aangesloten (verbinding was slecht )
en de leidingen "luchtdicht" gemaakt en ik moet zeggen de motor loopt als een naaimachine
Het galoperen is ook gebeurd hij tikt nu lekker door
Blijf ik met de vraag zitten waar/wat er aan die ene nippel moet die aan de carberateur zit
Op zich de motor draait vrij hard stionair als er niks op zit maar knijp ik deze dicht zakt ie behoorlijk in toerental
Dus kortom waar dient deze voor
Voor het gemak maar even een foto gemaakt ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is ..................alvast bedankt !!

volgens mij moet op die plaats het slangetje zitten welke naar de MAP sensor loopt, kan dit bij de mijne niet controleren...heb er een ander gasklephuis op zitten van een peugeot 205 dacht ik.
maar de MAP censor zit op de veerpoot aan de kant van de ECU.

MAP sensor van onderkant gezien, slangetje na het kromme bochtje loopt naar het gasklephuis.

erka 0
badge

14 jaar

Die gaat bij mijn auto naar de nippel rechts van de pijl Erka
Dus blijf ik nog steeds met de vraag zitten
Maar toch bedankt voor de moeite de auto is gisteren overigens goedgekeurd !!!

dollie 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.