Fiat Doblo: auto loopt nog 50 per uur

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1910 cc 88kw

verleden week al de fouten gewist na dat lampje motor aansloeg
auto ging bijna niet meer voorruit

na één week lampje brand terug
nieuwe foutcodes met kts 650

P1206 roetfilter systeem roetmassa te groot
P010F luchtmassa meter buiten bereik max
P0401 uitlaatgas recyclingsysteem klep gesloten geblokeerd
U0426 sleutel data zender code niet ontvangen

ik doe normaal geen fiat , maar dit is een auto van een kennis
ik wil niet zomaar alles beginnen vervangen

is er iemand die ervaring geeft met die fouten




groeten alain

vermeulengar

Geplaatst door vermeulengar (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Doblo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

P1206 zal wel de oorzaak zijn dat ie niet harder wil. Roetfilter is geblokkeerd.
Kun je nog geforceerd regenereren? Kun je live data uitlezen? Luchtmassa en roetfilter differentieel druk.
Kontroleer ook de motorolie. Peil niet gestegen? Zit er diesel in? Bij twijvel vernieuwen.

Wat voor soort ritten worden er met deze auto gemaakt?

jeroenmonteyne (0) PRO, 14 jaar geleden

Beter is om geen geforceerde regeneratie uit te voeren, maar wel te controleren hoe het komt dat hij niet gaat gaan regeneren.

Siem Bijman (140) PRO, 14 jaar geleden

Of roetfilter eronderuit halen en schoonspoelen!!

vermeulengar (0) PRO, 14 jaar geleden

de roet filter demonteren is niet de juiste werkwijze
dit weet ik ook wel
ik heb er overgepraat met mijn klant , de gevolgen naar keuring toe uitgelegd enz enz

en die KAN of WIL voor het moment de kosten niet maken
het is tenslotte hij die de herstelling moet betalen


ik heb geen lampjes en dergelijke uitgeboord ? hoe kom je er bij

iedereen die hier onder een meening over geeft , ik versta jullie standpunt , geen probleem

het is hier ook zo als op de andere forums
voor problemen heb je een paar mensen die helpen oplossen
voor kritiek heb je plots een massa helpers

groeten alain vermeulen

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Juich niet te hard. Want zonder filter heb je geen drukverschil meer en krijg je mogelijk daar een foutcode op.
Maak eerst een flinke proefrit.

vermeulengar (0) PRO, 14 jaar geleden

heb ik reeds gedaan en ik heb geen foutcodes meer
dus vingers kruisen

teczwolle (0) PRO, 14 jaar geleden

fijn zo n profesionele oplossing geeft een goede naam aan de echte profs die wel delen vervangen voor zelfde types dwz orgineel of niet orgineel maar wel het juiste

hoop eerlijk en das mijn mening dat je probleem vlot terug komt want dit zijn beun de haas pratijken welke niet in de prof wereld thuis horen
\

maar goed zal veel commentaar op volgen dus laat maar

T.P. (0) PRO, 14 jaar geleden

Ja Richard, wij zijn aan het piele om een oplossingen te bedenken zodat dit soort dingen weer werken zoals het bedoeld is en een ander pleurt gewoon heel het spul eronderuit. Wat stond er ook al weer onder die naam vermeulengar? Professional? Pff

vermeulengar (0) PRO, 14 jaar geleden

de klant moet het wel kunnen en willen betalen
dat is nog een ander probleem
waar jullie blijkbaar nooit van gehoord hebben
en nu ga ik er verder over zwijgen

teczwolle (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=vermeulengar]de klant moet het wel kunnen en willen betalen
dat is nog een ander probleem
waar jullie blijkbaar nooit van gehoord hebben
en nu ga ik er verder over zwijgen[/quote]
slimme zet er verder over te zwijgen vooral als je kennis bij de keuring komt en je auto niet meer aan de milieu eissen doet!!!!!!!!

Tom@ssini (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=teczwolle][quote=vermeulengar]de klant moet het wel kunnen en willen betalen
dat is nog een ander probleem
waar jullie blijkbaar nooit van gehoord hebben
en nu ga ik er verder over zwijgen[/quote]
slimme zet er verder over te zwijgen vooral als je kennis bij de keuring komt en je auto niet meer aan de milieu eissen doet!!!!!!!![/quote]
Vermeulengar zal hem zelf wel keuren!!

teczwolle (0) PRO, 14 jaar geleden

nou naar mijn weten kan die niet zelf keuren in belgie is daar een onhafhankelijk instituut voor maar ik kan het mis hebben

johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden

storingslampje gaat zeker branden zonder drukverschil,wellicht heeft vermeulengar het lampje er uit geboord.....


gr john

vermeulengar (0) PRO, 14 jaar geleden

de roet filter demonteren is niet de juiste werkwijze
dit weet ik ook wel
ik heb er overgepraat met mijn klant , de gevolgen naar keuring toe uitgelegd enz enz

en die KAN of WIL voor het moment de kosten niet maken
het is tenslotte hij die de herstelling moet betalen


ik heb geen lampjes en dergelijke uitgeboord ? hoe kom je er bij

iedereen die hier onder een meening over geeft , ik versta jullie standpunt , geen probleem

het is hier ook zo als op de andere forums
voor problemen heb je een paar mensen die helpen oplossen
voor kritiek heb je plots een massa helpers

groeten alain vermeulen

JHV (0), 14 jaar geleden

In de kringen van oude bussen/campers kom je veel vaker deze vraag tegen: mijn auto repareren en dat moet of gratis of zo goedkoop mogelijk. Want al ons geld zit al in deze bus waar we wel even de wereld mee willen bereizen. Ik begrijp dat je graag elke klant wilt helpen, maar er is ook nog zoiets als beroeps-eer lijkt me. Goed om zoveel reacties te lezen.
johan

vermeulengar (0) PRO, 14 jaar geleden

ik heb mijn klant advies gegeven om één van jullie te contacteren , om een nieuwe filter te laten monteren

jeroenmonteyne (0) PRO, 14 jaar geleden

9 op de 10 keer ligt het probleem niet bij de roetfilter, dus opletten als je die dan vervangt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Doblo of stel zelf een nieuwe vraag.