Heb deze auto een paar weken.
En hij is echt een stuk trager dan mijn vorige Berlingo met dezelfde type motor
Motor en injectoren zijn nagekeken en gereinigd.
Zeiden tegen mij dat de auto waarschijnlijk lui is ingereden??
Vooral op de snelweg is inhalen met 100 een probleem.
Iemand een idee?
Geplaatst door Bullet74 , lid sinds 11 maanden geleden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Fiorino of stel zelf een nieuwe vraag.
Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.
19 Reacties
kaleido 1 PRO, 11 maanden geleden
Gaat het om een fiorino of een berlingo?
jokertje PRO, 11 maanden geleden
Lijkt me sterk dat ie lui is in gereden...de reactie tijden v d elektronica blijven het zelfde... en een forino kun je niet met een berlingo vergelijken... dwn zeggen dat er niets aan de hand is
jokertje PRO, 11 maanden geleden
Dat kunnen tal van factoren zijn, van zwaarlopende wielen tot dichtzittende uitlaat en nog veel meer... dan zul je toch eerst meer gegevens moeten hebben
kaleido 1 PRO, 11 maanden geleden
Wielen wel maar uitlaat wordt niet op verstopping gecontroleerd bij apk.
Hoe Is de staat van onderhoud , distributie staat op tijd?
jokertje PRO, 11 maanden geleden
Apk is een moment opname
jokertje PRO, 11 maanden geleden
In zulke gevallen moet je vooraan beginnen en alles uitsluiten
kaleido 1 PRO, 11 maanden geleden
Heb je garantie of bij een garage gekocht zo ja dan terug en hun het probleem voorleggen.
kaleido 1 PRO, 11 maanden geleden
Schakel je wel terug van 5 naar 4 als je inhaalt ? de 5 e versnelling doet niets , in zijn 4 inhalen en dan weer naar 5.
kaleido 1 PRO, 11 maanden geleden
Van 0 naar 100 is in 17 seconden , is geen snelheidsmonster , max snelheid is 150 zal ook wel even duren .
Bullet74, 11 maanden geleden
Nee dat doe ik niet
Als ik hem in zijn 4 doortrek tot 4000 toeren en dan schakel naar zijn 5 zou ik dus met inhalen weer terug naar zijn 4 moeten in hoge toeren?
kaleido 1 PRO, 11 maanden geleden
Hoezo toeren gaan toch omlaag in zijn 5 , slipt je koppeling niet en komt hij daarom zo slecht op top.
kaleido 1 PRO, 11 maanden geleden
Als je het zo bekijkt wel , mijn auto heeft 6 versnellingen maar moet ook terug naar 5 om een beetje vlot in te halen.
Heeft de versnellingsbak van je huidige auto dezelfde overbrenging als de berlingo , zegt ook iets over het op gang komen .
Bullet74, 11 maanden geleden
Ja beide hetzelfde
Daarom vind ik het raar
jokertje PRO, 11 maanden geleden
Dat ligt natuurlijk ook aan waar het beste koppel bereik is op dat moment...maar als je wilt weten of je koppel toeren bereik goed is met je daadwerkelijke vermogen , dan zou je het beste een vermogens run kunnen doen ... of je kijkt in de handel of kennissen oid die de zelfde configuratie hebben als jou auto en ga daar ook mee rijden en kijk of er dan ook een groot verschil is ... verder zou ik je toch aanraden om de timing middels scoop uit te lezen en ga rijden n controleer diverse parameters dan heb je in ieder geval een richting waar het moet zitten
jokertje PRO, 11 maanden geleden
De timing van de distributie
jokertje PRO, 11 maanden geleden
Stel die staat er een paar graden langs dan heb je al dit probleem
jokertje PRO, 11 maanden geleden
Vertrouwen is goed , controleren is beter
jokertje PRO, 11 maanden geleden
Een fout kan iedereen maken
Jean5231, 3 weken geleden
Is de bandenmaat hetzelfde als bij de Berlingo? Kleinere bandenmaat is meer toeren dus minder topsnelheid.