Fiat Seicento: Backfire's

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1100 SPI 50pk

Hallo mensen,

Ik heb hier een fiat 1.1 SPI 50 staan wat is binnengekomen met het probleem dat ie een lekke koppakking had, dit is alemaal vervangen, spul er alemaal opgebouwd, maar nu heb ik een probleem dat ie steeds een backfire geeft uit het carberatuertje, ik heb de timing meerdere malen nagekeken en deze staat goed (dit kan je weervinden op de versnellingsbak en op de nokkenas poelie) de boegies zijn vervangen, ik heb de stekkers doorgemeten en kan nix raars vinden. ik heb zelf altijd bij fiat gewerkt dus vandaar dat ik wel het 1 en ander weet, werk nu aleen niet meer in de garage maar bij een motor revisie bedrijf, electronica was nooit mijn sterkste punt :) ik zit nu te denken aan de ecu of de bobines, maar ik vind het zo raar dat ie steeds backfire's geeft, dit heb ik nog nooit gezien bij deze beestjes en je zou toch denken dat dan de distributie verkeerd zou moeten staan.. iemand enig id wat dit eventueel zou kunnen zijn?

Kimmels22

Geplaatst door Kimmels22 (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Seicento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Kimmels22 (0) PRO, 15 jaar geleden

Als ik nu de stekker van de luchtmassameter eraf haal blijft ie wel sationair lopen, hij bokt wel een klein beetje maar blijft wel draaien, zodra ik iets gas geef geeft ie een backfire en houdt er mee op, lampje van de inspuiting blijft nu ook branden...

Kimmels22 (0) PRO, 15 jaar geleden

Ja klopt helemaal dankjewel. voor krukas positie kan je ook nog eens kijken op het vliegwiel via een opening in de versnellings bak, dit heb ik meerdere malen gecontroleerd maar hij houdt het zelfde probleem.

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

is de klepspeling goed??? in 0.40 uit 0.50 koud stellen

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

en zit je uitlaat niet dicht dat hij zijn gassen niet kwijtkan en terug de inlaat in blaast even vooraan de uitlaat losgooien en proberen

marcel7031 (0) PRO, 15 jaar geleden

Krukaspoelie's willen wel eens verschuiven door een uitgelopen spietje. Is hier al eens eerder besproken. Even zoeken?
Meet eens via een bougiegat het juiste BDP positie nogmaals. Ook via de stand van de kleppen.
Zeker weten dat de ontsteking correct staat? (ontstekingslamp gebruiken)BDP sensor staat ook goed?
Geen valse lucht oid? Ze zijn ook gevoelig voor slechte massa op het blok, trek evt een extra massadraad van blok naar chassis.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.