close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Barchetta: barchetta lekstroom

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Mijn barchetta die ik al jaren in bezit heb heeft opeens 5 A lekstroom. Radio verwijderd, dynamo vervangen, alle zekeringen en relais losgehad. Lekstroom blijft. Er is niets gewijzigd aan de auto waardoor deze lekstroom kan ontstaan. Er zit geen alarm in de auto. Ik snap het werkelijk niet meer. Bedrading van startmotor ook losgekoppeld zonder resultaat. Ik vermoed ergens een "kastje" dat defect is. Maar welk en waar? Het maakt overigens niet uit of contact aan of uit staat. Lekstroom bijft identiek. Alle suggesties/tips zijn welkom

Geplaatst door

broerkonijn (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Elektrisch kontaktslot niet gebarsten.?Je kan evtl de zekeringen eruit halen en zien wie de verbruiker is.Brandstofpomprelais kan je er mss eerst uithalen(= ca het verbruik van 5 A)

claxon 0

13 jaar

Claxon, bedankt voor het meedenken. Ik ben een heel klein beetje verder. De pluspool kent drie hoofdkabels. Ik heb de kabel gevonden waar de lekstroom vandaan komt. Die gaat onder andere naar vier grote zekeringen (IGN, EFI, J/B1, J/B2 genaamd) De zekeringen EFI (injectie), J/B1 (Fuse box) en J/B2 (alarm) geven lekstroom (alle drie dezelfde waarde) De zekering IGN niet. Het rare is dat er geen alarm in de auto zit maar dat zekering J/B2 daarvoor is (werkplaatshandboek) en lekstroom geeft. Als ik bij de kleine zekeringkast onder het dashboard bij stuur de dikke rode snoeren (stekker) rechtsbovenin lostrek is de lekstroom op J/B1 en J/B2 weg. Die op EFI blijft gelijk. Ik ben iets verder maar toch ook behoorlijk moedeloos aan het worden. Uit het verhaal lijkt het dat het contact in orde is. Daar is ook zo niets aan te zien. De auto doet het overigens gewoon heel goed. Op het accu ontladen na dan.

broerkonijn 0

13 jaar

dan zit de lekstroom ergens in de gebruikers die in die zekeringkast zit aangesloten,niet???al je nu een amp meter over die die grote zekering onder de motorkap zit(jb1/2)die zorgen toch voor de stroom van de zekeringkast denk ik,en dan elke zekering 1 voor 1 uittrekt dan moet er toch al duidelijkheid komen

hoop dat je het vind

grtz

kevin6265 0

13 jaar

Dag Kevin,

Dat ga ik morgenavond proberen (als ik weer nieuwe moed heb). Het is wel raar om op die andere eerder genoemde grote zekeringen ook lekstroom te meten. Maar wat dan met die lekstroom op de EFI zekering? (NA contact....!!!, en dat staat uit...))Ik heb al eerder al de kleine zekeringen losgehaald zonder resultaat. Maar nu ik de route apart heb (de drie +kabels apart) gebeurt er misschien wel iets duidelijks. In feite zijn die zekeringen onder het dashboard allemaal zekeringen (volgens mij) na het contact. En de lekstroom vind voor het contact plaats (zo lijkt het). Toch ga ik het proberen. Bedankt voor de tip. Het rare is dat alles met elkaar verbonden lijkt te zijn. Het is dus moeilijk goed te meten. Ik heb meteen een beetje hekel aan moderne autotechniek. Maar ik moet en zal het vinden.

broerkonijn 0

13 jaar

lampje in kofferbak is proberen gr

danny3501 0

13 jaar

De barchetta is hersteld! Na werkelijk alles op stekker / zekering / relais / radio / antenne etc. gebied los te hebben gehad en de goed werkende dynamo toch laten doormeten (was toch niet 100%) alles herplaatst en gestart, stuk gereden, gemeten; weg lekstroom. Toch weet ik nu niet waar die exact in heeft gezeten. Dat blijft jammer.
Ik ben in ieder geval blij en opgelucht dat de puzzel (lijkt) is opgelost...Bedankt voor het meedenken.

broerkonijn 0

13 jaar

waarschijnlijk een slechte diodebrug,heb het zelf met mijn alfa 159 gehad
smorgens zonder problemen naar het werk,s avonds platte batterij,zelfs de deuren ginden nietmeer open,juist het zelfde,kortsluiting in de diodebrug en die heeft de batterij leeggezogen,nu nog hopen op goed weer om met de barchetta te scheuren :)

grtz

kevin6265 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Barchetta of stel zelf een nieuwe vraag.