Ik heb een probleem met de fiat van me zus
Hij begon op 2 cil. te lopen en ik kwam erachter dat de ecu geen signaal gaf aan de bobine van de buitenste cil.
Nu me vraag; ik kan wel een ecu regelen maar heb geen diagnose apperatuur voor fiat.
Dus moet je de nieuwe ecu inleren of niet?
B.V.D.
Rens
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
volgens mij zit er een code op de ecu
weet je zeker dat er geen signaal komt?
9 van de 10 keer is er namelijk een bobine stuk.
Eindtrap eruit nw ecu bestellen op chassisnr zit dan al software in ,alleen na vervangen even p1300 eruit halen ,door 3x vol gas geven met tussen pauzes klaar.
Bij vragen even mailen of bellen. 0182351331
Ik weet niet wat een ecu kost maar ACtronics in almelo kan een kapotte eindtrap repareren.. laatst op woensdag eentje verstuurd en ik had hem vrijdags voor de koffie terug.. werkt echt goed daar..
Ik zou eerst nog maar es goed de stekkers en de draden vlak voor de stekkers op de bobine controleren. Het komt vaak voor dat de stekker pennen te ruim zijn en de draden door gerot. Heb je gemeten op de ecu of aan de stekker van de bobine? Echt kwaaltje bij de punto!
Sytze
Draden een 5cm voor de stekker van de bobine doorknippen en dmv een kroonsteen weer verbinden.
Dan kun je met een draaiende motor,op die kroonsteen met een multimeter meten wat de spanning is.
Omdat de motor op 2 cil loopt zul je tussen de werkende kant en - een spanning van ongeveer 5 volt meten.
De andere(kapotte kant)is bij een onderbreking van de draad of kapotte ECU, 0 volt en wanneer 1 kant van de bobine onderbroken is,wat vaker voorkomt 12 volt.
17 jaar
nog nooit last gehad van slechte stekkers. als bobine niet stuk is en geen signaal uit ecu dan vervang ik de ecu.
[quote=joep5513]nog nooit last gehad van slechte stekkers. als bobine niet stuk is en geen signaal uit ecu dan vervang ik de ecu.[/quote]
Nou dat is wel heel raar! Wij hebben elke maand wel een punto met dit probleem. Heel snel te achterhalen natuurlijk.......direct meten op de ecu schakeld deze mogelijkheid uit.
Sytze
ps. dealer zekers?
Er rijden nogal wat punto's daar sytze ;-)
Arme provincie........;)
Ja, maar jij niet haha..
jaren dealer geweest. Nu erkend reparateur, heel wat punto's in onderhoud en nog nooit een met slecht contact in de stekkers. Maar.....
wel goed om op te letten bij de volgende.
Het valt me vaker op dat sommige bedrijven een klacht nooit meemaken en andere er bij wijze van spreken iedere week een.
Gelukkig zijn we nooit te oud om van mekaar te leren.
fiat en geen slechte stekkerverbindingen????????????????
die zullen vast en zeker nog moeten worden uitgevonden
fiat heeft altijd al last gehad van zn stekkerverbindingen
maarree syste het is toch niet steeds de zelfde punto die terug komt :-) :-)
Hahahaha....leuk! Nu je het zegt.....waren wel vaak rode vreemd genoeg. Kan er niet veel met te maken hebben lijkt me, maar de laatste 3 waren dat wel. Voor 2 weken terug zelfs 2 op 1 dag nota bene! Eentje met slechte stekker en dan andere met slechte stekker en gebroken draad van de achterste bobine.
Ecu vervangen, kost kapitaal, 10 minuten werk, geen dealer nodig..
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar