Het probleem is dat de 2e lamdasonde te traag werkt en daardoor het motor management lampje inschakeld.
De lamdasonde is vernieuwd, er zitten er 2 in het uilaatsptuitstuk.
Als we de stekkers omwisselen gaat de eerste lamdasonde te traag regelen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De 2e lambdasonde hoeft niet te regelen. Dit is een lambdasonde ter controle van de katalysator. Bij warme motor moet deze een constante spanning van 0,7V afgeven. Als de spanning van je 2de sonde wel pendelt tussen 0V - 1V dan is je katalysator kapot. Hierdoor gaat het lichtje van het motormanagement ook branden.
jeroen hoe kan het dan als ik de stekkers wisselt de bovenste sonde traag gaat regelen (op een bosch kast)
17 jaar
??
Het probleem wat u heeft komt dat door de lambdasonde ,wat voor foutmelding geeft hij aan in zijn storings geheugen ??
Lambdasonde is vernieuwd, orgineel Fiat. En als de lambdasonde gewisseld worden , van boven naar beneden, blijft het probleem.
Alleen als de stekkers verwisseld worden gaat de bovenste traag regelen en de onderste snel.
17 jaar
ik zou toch de catalysator eens controleren.
Wat staat er in het geheugen en wat is je probleem,lamda`s te traag is zo vaag.
De fout codes zijn P0136 lambdasonde geeft onaannemelijk signaal Bank 1 sensor 2,
P 0139 lambdasonde geeft te trage respons Bank 1 sensor 2
17 jaar
P0136 lambdasonde achterliggend defect.
P0139 lambdasonde acherliggend traag.
Heb je geen lekkage bij het uitlaatsp stuk of kat( valse lucht).
Groeten Cor
cor, het probleem is opgelost door een massakabeltje van de 2e sonde naar de accu te monteren.
Het lampje is nu uit.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar