Toch benieuwd of er nog nieuwe invalshoeken bekend zijn n.a.v. dit probleem.
Ook aangezien ik met een koude motor last heb van een bokkende motor.
Als ik koud start draait mijn stationair iets boven het 1000 toerenstreepje. Dit zal de choke zijn neem ik aan.
Vandaag was het lekker weer maar toch gaat nog steeds de choke aan.
Na een minuutje of 10 denk ik gaat mijn stationair onder het 1000 toerenstreepje en is het bokken voorbij.
Om het bokken te beperken heb ik toch iets kunnen vinden waardoor het tot een minimum beperkt blijft.
Ik geef nu 0,00000001% gas en zorg dat mijn koppeling zo snel mogelijk los komt. En dan heel rustig wegrijden en weinig gas geven want hij houd behoorlijk in die eerste 10 minuutjes. (ook in z'n twee en drie)
Wat ik hier tot nu toe allemaal heb kunnen vinden:
- Benzinefilter, Benzinepomp
- Massaverbinding van de ECU?
- Koelvloeistoftemperatuursensor
- Temperatuurluchtinlaatsensor
- Bougies/Bougiekabels/Bobine
- Lambda-Sonde
- Schoonmaken van sensoren met een wattenstaafje
Mijn vragen:
- wat zal ik als eerste kunnen checken?
- zie ik wat over het hoofd?
greetz Philip
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ach, ik heb m'n rijstijl zodanig aangepast dat ik er geen last meer van heb.
Ik heb tenslotte 7 jaar in een Kadett gereden dus was het gewoon even omschakelen.
Geen gebok meer! ;-)
En dat inhouden de 1e vijf minuutjes...daar wen je zo snel aan.
Zou Fiat misschien een soort beveiliging hebben ingebouwd dat de motor pas vol vermogen gebruikt kan worden
als ie een bepaalde temperatuur bereikt heeft?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Marea of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar